Publication:
Eylem Araştırması: İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Türk Öğrencilerin Çevrim İçi İngilizce Oturumlarında Konuşma Öz Yeterliliğinin Artırılması

dc.contributor.authorArslanbay, Goshnag
dc.contributor.authorBüyükahıska, Dilek
dc.date.accessioned2025-12-11T01:46:56Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmanın ana amacı, İngilizce çevrim içi oturumları sırasında öğrencilerin konuşma öz yeterliliğinin, motivasyonunun ve katılımının kritik rolünü araştırmaktır. Ayrıca bu araştırma, öğrenciler arasında düşük öz yeterlik, konuşma kaygısı ve düşük motivasyon gibi hedef dilde etkili iletişimi engelleyebilecek zorlukların ele alınmasına yönelik yeni bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, dil eğitimcileri ve araştırmacılarına ana dili İngilizce olmayan kişilerle etkileşimi dil öğrenme ortamlarına dahil etmenin potansiyel faydalarını keşfetmeleri için değerli bir başlangıç noktası sağlayacaktır. Bu çalışmada kullanılan eylem araştırması tasarımı, Bandura (1994) tarafından önerilen öz-yeterlik kaynaklarına dayanmaktadır. Bu araştırma öğrencilerin İngilizce yeterlilik düzeyinin orta seviye (B1) olduğu Zorunlu Hazırlık Grubu Dinleme ve Konuşma oturumlarında başarılı bir şekilde yürütülmüştür. Zorunlu hazırlık sınıflarında Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) öğrenen öğrencilerin öncelikli hedefi İngilizce dil becerilerine hâkim olmaktır. Bu yeterlilik, öğrencilerin karşılaşacakları çok sayıda metinle etkili bir şekilde ilgilenmelerine, makaleler yazmalarına ve en önemlisi sözlü iletişim kurmalarına ve ilgili fakültelere geçiş yaptıktan sonra hedef dilde sunumlar yapmalarına olanak tanıdığı için çok önemlidir. Oturumlara Mısır, Kore, Avustralya, İran ve Etiyopya'dan beş konuk konuşmacı davet edilmiştir. Araştırma prosedürü, aktif öğrenci katılımını ve her konuk konuşmacıya geri bildirim sağlamayı mümkün kılan odak grup tartışmalarını içermektedir, böylece öğrencilerin konuşma öz yeterlilikleri gelişmiş ve motivasyonları artmıştır. Bu yaklaşım sayesinde öğrenciler gerçek zamanlı dil performansı fırsatlarını yakalayabilmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına göre, bu oturumlara yabancıların katılımı öğrencilerin İngilizce konuşma öz yeterlikleri ve genel performansları üzerinde olumlu bir etki yaratmıştır. Araştırmanın bulguları, yabancı konuk konuşmacıların entegrasyonunun, İngilizce çevrim içi oturumlarda öğrenciler arasındaki konuşma kaygısı, düşük öz yeterlik ve düşük motivasyon gibi zorlukların üstesinden gelinmesinde etkili olduğu fikrini desteklemektedir.en_US
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.1435207
dc.identifier.endpage706en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage647en_US
dc.identifier.trdizinid1263246
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7822/omuefd.1435207
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1263246/action-research-increasing-turkish-efl-learners-speaking-self-efficacy-in-english-online-sessions
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46180
dc.identifier.volume43en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEylem Araştırması: İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Türk Öğrencilerin Çevrim İçi İngilizce Oturumlarında Konuşma Öz Yeterliliğinin Artırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files