Publication:
Eylem Araştırması: İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Türk Öğrencilerin Çevrim İçi İngilizce Oturumlarında Konuşma Öz Yeterliliğinin Artırılması

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın ana amacı, İngilizce çevrim içi oturumları sırasında öğrencilerin konuşma öz yeterliliğinin, motivasyonunun ve katılımının kritik rolünü araştırmaktır. Ayrıca bu araştırma, öğrenciler arasında düşük öz yeterlik, konuşma kaygısı ve düşük motivasyon gibi hedef dilde etkili iletişimi engelleyebilecek zorlukların ele alınmasına yönelik yeni bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, dil eğitimcileri ve araştırmacılarına ana dili İngilizce olmayan kişilerle etkileşimi dil öğrenme ortamlarına dahil etmenin potansiyel faydalarını keşfetmeleri için değerli bir başlangıç noktası sağlayacaktır. Bu çalışmada kullanılan eylem araştırması tasarımı, Bandura (1994) tarafından önerilen öz-yeterlik kaynaklarına dayanmaktadır. Bu araştırma öğrencilerin İngilizce yeterlilik düzeyinin orta seviye (B1) olduğu Zorunlu Hazırlık Grubu Dinleme ve Konuşma oturumlarında başarılı bir şekilde yürütülmüştür. Zorunlu hazırlık sınıflarında Yabancı Dil Olarak İngilizce (EFL) öğrenen öğrencilerin öncelikli hedefi İngilizce dil becerilerine hâkim olmaktır. Bu yeterlilik, öğrencilerin karşılaşacakları çok sayıda metinle etkili bir şekilde ilgilenmelerine, makaleler yazmalarına ve en önemlisi sözlü iletişim kurmalarına ve ilgili fakültelere geçiş yaptıktan sonra hedef dilde sunumlar yapmalarına olanak tanıdığı için çok önemlidir. Oturumlara Mısır, Kore, Avustralya, İran ve Etiyopya'dan beş konuk konuşmacı davet edilmiştir. Araştırma prosedürü, aktif öğrenci katılımını ve her konuk konuşmacıya geri bildirim sağlamayı mümkün kılan odak grup tartışmalarını içermektedir, böylece öğrencilerin konuşma öz yeterlilikleri gelişmiş ve motivasyonları artmıştır. Bu yaklaşım sayesinde öğrenciler gerçek zamanlı dil performansı fırsatlarını yakalayabilmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına göre, bu oturumlara yabancıların katılımı öğrencilerin İngilizce konuşma öz yeterlikleri ve genel performansları üzerinde olumlu bir etki yaratmıştır. Araştırmanın bulguları, yabancı konuk konuşmacıların entegrasyonunun, İngilizce çevrim içi oturumlarda öğrenciler arasındaki konuşma kaygısı, düşük öz yeterlik ve düşük motivasyon gibi zorlukların üstesinden gelinmesinde etkili olduğu fikrini desteklemektedir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

43

Issue

1

Start Page

647

End Page

706

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By