Publication:
Ortaöğretim Öğrencilerinin Resim Dersi Başarı Düzeyi ve İlgilerinin İncelenmesi

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Gülten
dc.contributor.authorGüney, Engin
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:56Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:56Z
dc.date.issued2006
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 17174en_US
dc.description.abstract78 ÖZET Bu araştırma ile orta öğretim öğrencilerinin resim dersi basan düzeyleri ve ilgilerine; öğrenci, eğitimci, aile ve çevre, eğitim sistemi ve fiziki mekan gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmamız dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; konumuz ile ilgili genel bilgilere değinildikten sonra, araştırmamızın problem ve alt problemleri belirlenmiştir. Amaç, önem, sınırlılıklar, tanımlar ve ilgili araştırmalar bu bölümde yer almaktadır. İkinci bölümde araştırmada uygulanacak yöntemler belirlenmiştir. Bu araştırmanın yöntemi iki ayrı planda uygulanmıştır. Bunlar: 1. Kaynak taraması, 2. Anket uygulamasıdır. Üçüncü bölümde; belirlenen problem ve alt problemlere yönelik elde edilen bulgular ve yorumlan yer almaktadır. Dördüncü bölümde ise; araştırmada ulaşılan bilgiler doğrultusunda sonuçlara, tartışmalara ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmamız sonucunda, orta öğretim öğrencilerinin resim dersi basan düzeyi ve ilgilerini etkileyen çok yönlü problemlerin olduğu ve bu problemlerin, öğrencilerin basan düzeyi ve ilgilerini nasıl etkilediği tespit edilmiştir.
dc.description.abstract79 ABSTRACT In this study, how such factors as students, educators, families and environment, educational systems, physical circumstances of buildings affect success levels and interests of secondary education pupils in art classes was studied. This study comprises of four chapters. In the 1st chapter, after general information on our subject is mentioned, the problems and sub-problems of the study are determined. The purpose, significance, limitations, definitions and relevant researches are in that section. In the 2nd chapter, the methods to be applied in this study are determined. The method of this study is applied in two distinct plans. These are 1.Documentary search, 2. Inquiries. In the 3rd chapter, there are the obtained findings on the problems and sub- problems determined and their comments. And in the 4 chapter, in the light of the information obtained in the study, the results, discussions and offers are included. As the result of our study, that there are versatile problems affecting success levels and interests of secondary education pupils in art classes and how those problems affect pupils' success levels and interests is determined.en_US
dc.formatXII, 89, [4] y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage101
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=biL2P3cCsPgUNjVdV2BsGDsaogC2c0kj6rNpv4N_m55IaW-XpvDKVUQoLv8MmWgh
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/17174.pdf
dc.identifier.yoktezid172844
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS G975o 2006en_US
dc.titleOrtaöğretim Öğrencilerinin Resim Dersi Başarı Düzeyi ve İlgilerinin İncelenmesi
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files