Publication:
Ortaöğretim Öğrencilerinin Resim Dersi Başarı Düzeyi ve İlgilerinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

78 ÖZET Bu araştırma ile orta öğretim öğrencilerinin resim dersi basan düzeyleri ve ilgilerine; öğrenci, eğitimci, aile ve çevre, eğitim sistemi ve fiziki mekan gibi faktörlerin nasıl etki ettikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmamız dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; konumuz ile ilgili genel bilgilere değinildikten sonra, araştırmamızın problem ve alt problemleri belirlenmiştir. Amaç, önem, sınırlılıklar, tanımlar ve ilgili araştırmalar bu bölümde yer almaktadır. İkinci bölümde araştırmada uygulanacak yöntemler belirlenmiştir. Bu araştırmanın yöntemi iki ayrı planda uygulanmıştır. Bunlar: 1. Kaynak taraması, 2. Anket uygulamasıdır. Üçüncü bölümde; belirlenen problem ve alt problemlere yönelik elde edilen bulgular ve yorumlan yer almaktadır. Dördüncü bölümde ise; araştırmada ulaşılan bilgiler doğrultusunda sonuçlara, tartışmalara ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmamız sonucunda, orta öğretim öğrencilerinin resim dersi basan düzeyi ve ilgilerini etkileyen çok yönlü problemlerin olduğu ve bu problemlerin, öğrencilerin basan düzeyi ve ilgilerini nasıl etkilediği tespit edilmiştir.
79 ABSTRACT In this study, how such factors as students, educators, families and environment, educational systems, physical circumstances of buildings affect success levels and interests of secondary education pupils in art classes was studied. This study comprises of four chapters. In the 1st chapter, after general information on our subject is mentioned, the problems and sub-problems of the study are determined. The purpose, significance, limitations, definitions and relevant researches are in that section. In the 2nd chapter, the methods to be applied in this study are determined. The method of this study is applied in two distinct plans. These are 1.Documentary search, 2. Inquiries. In the 3rd chapter, there are the obtained findings on the problems and sub- problems determined and their comments. And in the 4 chapter, in the light of the information obtained in the study, the results, discussions and offers are included. As the result of our study, that there are versatile problems affecting success levels and interests of secondary education pupils in art classes and how those problems affect pupils' success levels and interests is determined.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006
Libra Kayıt No: 17174

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

101

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By