Publication:
The Effect of Game-Based Music Activities Based on 5e Learning Model on the Social Skills of Preschool

dc.contributor.advisorBulut, Ferit
dc.contributor.authorÖzkeleş, Derya Neslihan
dc.date.accessioned2025-12-13T08:56:57Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada, 5E öğrenme modeline dayalı oyun temelli müzik etkinliklerinin okul öncesi kurumlarda müzik kulübüne devam eden çocukların sosyal becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, okul öncesi dönemdeki çocukların toplumsal yaşamda çok gerekli olan sosyal becerilerinin geliştirilmesi konusunda bazı çıktılar sunması bakımından önem taşımaktadır. Araştırma, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Ordu Üniversitesi Düriye Çetinceviz Anaokulu'nda, müzik kulübüne kayıtlı olan 5 ve 6 yaşındaki 20 öğrenci (Nd=10, Nk=10) ile yürütülmüştür. Kontrol gruplu öntest-sontest deney modeli kullanılan araştırmanın verileri, 'Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği' (OSBED) (Ömeroğlu vd., 2014) ve 'Kontrol Listeleri' ile toplanmıştır. Bağımsız iki grubun öntest ve sontest puanları arasındaki farkın karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi; bağımlı grupların öntest ve sontest puanlarının karşılaştırılmasında Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Kontrol listelerine ilişkin puanlayıcılar arasındaki uyum düzeyi Miles ve Huberman (1994) güvenirlik formülüne göre hesaplanmıştır. Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi analizlerinde etki büyüklüğü r değeri ile, Quaide'in Ancova analizinde ise eta kare (η²) değeri ile hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda; 5E öğrenme modeline dayalı oyun temelli müzik etkinliklerinin çocukların sosyal becerilerinin geliştirilmesinde mevcut öğretim yöntemlerine göre istatistiksel olarak daha etkili olduğu saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: 5E öğrenme modeli, Okul öncesi eğitim, Sosyal beceriler, Oyun temelli müzik etkinlikleri
dc.description.abstractIn this study, the effect of game-based music activities based on the 5E learning model on the social skills of children attending music clubs in pre-schools was examined. This research is important as it provides some outcomes on the development of social skills of preschool children, which are very necessary in social life. The research was conducted in the 2022-2023 academic year at Ordu University Düriye Çetinceviz Preschool with 20 students, who are 5- and 6-year-old (Ne=10, Nc=10) enrolled in the music club. The data of the study, which used a pretest-posttest experimental model with a control group, was collected with the 'Preschool Social Skills Assessment Scale' (OSBED) (Ömeroğlu et al., 2014) and 'Checklists'. Mann-Whitney U test was used to compare the difference between the pretest and posttest scores of two independent groups, and Wilcoxon Signed Rank Test was used to compare the pretest and posttest scores of dependent groups. The level of agreement between raters regarding the checklists was calculated according to the reliability formula of Miles and Huberman (1994). In the Mann-Whitney U test and Wilcoxon Signed Rank Test analyses, the effect size was calculated with the r value, and in Quaide's Ancova analysis, the effect size was calculated with the eta squared (η²) value. As a result of the research, it has been determined that game-based music activities based on the 5E learning model are statistically more effective in developing children's social skills than existing teaching methods. Keywords: 5E learning model, Preschool education, Social skills, Game-based music activitiesen_US
dc.identifier.endpage136
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xArwlfMQswbX3JHb7wJU0lMSoEY--MSieedx1Hksm1A0WM
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/49223
dc.identifier.yoktezid833962
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectMüzik
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subject5e Modeli
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMüzik Eğitimi
dc.subject5e Modelen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectOkul Öncesi Çocuklar
dc.subjectPreschool Childrenen_US
dc.titleThe Effect of Game-Based Music Activities Based on 5e Learning Model on the Social Skills of Preschool
dc.title5e Öğrenme Modeline Dayalı Oyun Temelli Müzik Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisien_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files