Publication:
E-Sporun Türkiye'de Spor Yönetimi ve Kulüpleşme Yönünden Gelişiminin İncelenmesi

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Osman
dc.contributor.authorÖzkurt, Ayhan
dc.date.accessioned2020-07-22T09:08:23Z
dc.date.available2020-07-22T09:08:23Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Spor Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 126979en_US
dc.description.abstractAraştırmamız ile Türkiye'de yeni gelişmekte olan elektronik spor (e-Spor)'un; Türk spor yönetimi açısından ve e-Sporun kulüpleşme yönünden gelişim süreci ortaya konulmaya çalışılmıştır. E-Sporun dijital ortamda icra edilebilmesi, tesis ve donanım açısından büyük kaynağa ihtiyaç duymaması, bireysel ve takım halinde rekabet ve kazanma duygusunu içermesi, fizik ve zihin becerileri ile doğasına özgü araç ve gereçlerinin olması gibi özellikleri e-Sporun ayırt edici özelliklerindendir. E-Spor gibi fiziksel aktivite içermeyen satranç ve briç benzeri spor dallarının federasyonlaşarak veya kulüpleşerek dünya ve Türk spor yönetim tarihi içerisinde kurumsallaşmaları, e-Spor'un da benzer şekilde yapılanmasını ve bir spor dalı olarak kabul edilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda, Gençlik ve Spor Bakanlığı 2018 yılında E-Spor Federasyonu kurarak e-Sporu bir spor dalı olarak gördüğünü tescillemiştir. E-Spor, spor yönetimi açısından kurumsallaşma ve mevzuat açısından gelişimini sürdürmektedir. Kulüpleşme açısından Türkiye'de e-Spor bir hayli mesafe almıştır. E-Spor, Türkiye'de futboldan sonra en çok izlenen spor dalı olup 15.000'in üzerinde amatör, Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe gibi popüler spor kulüpleri başta olmak üzere 20 civarında profesyonel e-Spor takımı, 60.000'in üzerinde e-Sporcu sayısı, ikisi yabancı, biri de Türkiye menşeli olmak üzere 3 büyük e-Spor ligi bulunmaktadır. Yerel oyun endüstrisi yıllık 700 milyon dolara ulaşarak dünyanın en büyük 18. pazarı haline gelmiştir. Türkiye'de e-Spor sektörüne bir çok uluslararası firma sponsor olmaktadır. Riot Games ofis açarak Vodafone FreeZone Şampiyonası Ligi düzenlemektedir. Türkiye'de marka bazında sponsorluk e-Sporun gelişmiş ülkelerdeki durumuna oranla bir hayli düşük olduğu görülmektedir. Oyun üreticilerinin Türkiye'de yatırım yapmalarını kolaylaştıran çalışmaların yapılması gerekmektedir. Anahtar Sözcükler: E-Spor, Dijital Oyunlar, Spor Kulübü, Spor Yönetimi, Spor Ekosistemi.
dc.description.abstractIn our research, new emerging Electronic Sports (e-Sports) in Turkey; The progress of development in terms of Turkish sports management and e-Sports in terms of organization has been tried to be put forward. E-Sport can be performed in digital environment, does not need large resources in terms of facilities and equipment, individual and team competition and winning, emotion, physics and mental skills and features as the nature of tools and equipment are distinguishing features of e-Sports. E-Sports such as chess and bridge that does not involve physical activity, institutionalization of these sports branches as federations and organization in the history of world and Turkish sports management; also requires a similar structure and acceptance as a sport for e-Sports. In this context; The Ministry of Youth and Sports founded the E-Sports Federation in 2018 and registered that it sees e-Sports as a sport branch and continues the development of institutionalization and legislation in terms of sports management. E-Sports has come on a great deal in terms of organization in Turkey. E-Sports is the most watched after football in Turkey. There are more than 15 thousand amateurs, around 20 professional e-sports teams, more than 60,000 e-Sports player, 3 major e-Sports leauge,one originated by Turkey two foreigners, in Turkey. The local gaming industry has reached $ 700 million a year, becoming the 18th largest market in the world. E-Sports industry in Turkey is sponsored by many international companies. Riot Games organizes the Vodafone FreeZone Championship League by opening the office. Brand sponsorship for the E-Sports in Turkey appears to be quite low compared to developed countries. Game makers are required to make the work easier to invest in Turkey. Keywords: E-Sports, Digital Games, Sports Club, Sports Management, Sports Ecosystemen_US
dc.formatXI, 117 yaprak : şekil, tablo; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage130
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVn_x8_huAJ9FavJtDDgQaL7Rc801WtC1xuWRXPD4EnbW
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/126979.pdf
dc.identifier.yoktezid544566
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor
dc.subjectElektronik Spor
dc.subjectFederasyon
dc.subjectGençlik ve Spor Genel Müdürlüğü
dc.subjectGençlik ve Spor İl Müdürlüğü
dc.subjectKulüpler
dc.subjectSayısal Oyunlar
dc.subjectSpor Federasyonları
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSpor Kulüpleri
dc.subjectElectronic Sportsen_US
dc.subjectSpor Yönetimi
dc.subjectFederationen_US
dc.subjectGeneral Directorate of Youth and Sportsen_US
dc.subjectProvincial Directorate of Youth and Sportsen_US
dc.subjectClubsen_US
dc.subjectDigital Gamesen_US
dc.subjectSports Federationsen_US
dc.subjectSports Clubsen_US
dc.subjectSport Managementen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99e 2019en_US
dc.titleE-Sporun Türkiye'de Spor Yönetimi ve Kulüpleşme Yönünden Gelişiminin İncelenmesi
dc.titleAn Analysis on E-Sports: Its Progress in Sport Management and Organization in Turkeyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files