Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Stem Yaklaşımına Yönelik Farkındalık Düzeyleri ve Tutumları

dc.contributor.authorApaydın, Zeki
dc.contributor.authorAltun, Ertunç
dc.date.accessioned2025-12-11T01:50:37Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri ile tutumlarını belirlemek ve bunlar arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyetleri ile mesleki kıdem yıllarının STEM eğitimine yönelik farkındalıklarını ve tutumlarını etkileyip etkilemediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, katılımcılar basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Sinop ilinde görev yapan 401 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin tamamına ölçek gönderilmiş, 203’ü geri dönmüştür. Uygun şekilde doldurulan 190 ölçek değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada Buyruk ve Korkmaz (2016) tarafından geliştirilmiş FeTeMM Farkındalık Ölçeği ve Derin vd. (2017) tarafından geliştirilmiş STEM Eğitimi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, ANOVA testi, t-testi, korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimi farkındalık düzeylerinin “Katılıyorum” düzeyinde, STEM Eğitimine yönelik tutumlarının ise “Kararsızım” düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri ve tutumlarının cinsiyet değişkeni ile arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, mesleki kıdem yılı değişkeni ile aralarında ise anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri ve tutumları arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeylerinin arttıkça tutum alt boyutlarından anlamlılık düzeyinin de arttığı ancak yapılabilirlik alt boyutuna ilişkin tutumlarının düştüğü görülmüştür.en_US
dc.identifier.doi10.33711/yyuefd.1108245
dc.identifier.endpage545en_US
dc.identifier.issn1305-2020
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage527en_US
dc.identifier.trdizinid1197570
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33711/yyuefd.1108245
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1197570/sinif-ogretmenlerinin-stem-yaklasimina-yonelik-farkindalik-duzeyleri-ve-tutumlari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46822
dc.identifier.volume19en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Stem Yaklaşımına Yönelik Farkındalık Düzeyleri ve Tutumlarıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files