Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Stem Yaklaşımına Yönelik Farkındalık Düzeyleri ve Tutumları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri ile tutumlarını belirlemek ve bunlar arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyetleri ile mesleki kıdem yıllarının STEM eğitimine yönelik farkındalıklarını ve tutumlarını etkileyip etkilemediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, katılımcılar basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Sinop ilinde görev yapan 401 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin tamamına ölçek gönderilmiş, 203’ü geri dönmüştür. Uygun şekilde doldurulan 190 ölçek değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada Buyruk ve Korkmaz (2016) tarafından geliştirilmiş FeTeMM Farkındalık Ölçeği ve Derin vd. (2017) tarafından geliştirilmiş STEM Eğitimi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, ANOVA testi, t-testi, korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimi farkındalık düzeylerinin “Katılıyorum” düzeyinde, STEM Eğitimine yönelik tutumlarının ise “Kararsızım” düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri ve tutumlarının cinsiyet değişkeni ile arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, mesleki kıdem yılı değişkeni ile aralarında ise anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri ve tutumları arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeylerinin arttıkça tutum alt boyutlarından anlamlılık düzeyinin de arttığı ancak yapılabilirlik alt boyutuna ilişkin tutumlarının düştüğü görülmüştür.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

19

Issue

2

Start Page

527

End Page

545

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By