Publication:
Kur'an-ı Kerim'de Geçen Eğitimle İlgili Ayetlerin Bazı Çağdaş Müfessirlere Göre Yorumu

dc.contributor.advisorKöylü, Mustafa
dc.contributor.authorYıldırım, Lokman
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:31Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:31Z
dc.date.issued2014
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2014en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 110676en_US
dc.description.abstractEğitim ve insan kavramları bir biriyle yakından ilişkilidir. Bu ilişki karşılıklı anlam katma şeklinde gerçekleşmektedir. Başka bir deyişle, insan eğitimle hakiki anlamına kavuşmakta olduğu gibi, eğitim de en kapsamlı tarifine insan için söz konusu olduğunda erişmektedir. Bu durum eğitimin gelişigüzel devam edemeyeceği, bir plan ve program çerçevesinde gerçekleşmesi gerektiğini göstermektedir. Eşyanın ve hadiselerin doğasında var olan değişim gerçeği, hiç şüphesiz eğitim için de belli ölçüde söz konusudur. Ancak değişimin ne ölçüde ve ne kadar olacağı, hangi temeller üzerine oturacağı konusu; insanlar arasında eğitim görüşlerinde farklılık oluşmasına neden olmuştur. Bu konuda en doğru yargıya varacak olanlar, sağlam zemine sahip olanlar olacaktır demek, yanlış olmayacaktır. Biz bu çalışmamızda, değişimi özümseyen, yeniliğe açık bir eğitim paradigmasına sahip olmak adına yukarıda sözünü ettiğimiz sağlam zeminler oluşturmaya gayret sarf ettik. Yüce Yaratıcının kelamı olan Kur'an'ın eğitime bakışını bütüncül bir değerlendirmeyle ortaya koymaya çalıştık. Bu bağlamda birinci bölümde Kur'an'da geçen eğitimle ilgili ayetleri müfessirlerin görüşleri doğrultusunda din eğitimi açısından inceledik. İkinci bölümde ise, bu ayetlerden hareketle Kur'an'ın eğitime getirdiği temel prensipleri tespit ettik. Böylelikle Kur'an ve eğitim arasındaki ilişkiye bütüncül bir bakış açışı kazandırmayı hedefledik. Yaptığımız bu çalışmanın din eğitimi alanına az da olsa katkı sağlayacağını ümit etmekteyiz. Anahtar kelimeler: Eğitim, Din Eğitimi, Ayet, Müfessir.
dc.description.abstractEducation and human are terms closely associated with each other. This connection occurs in a way of mutually making sense. In other words, as human attains his intrinsic meaning with education, education also achieves its most comprehensive description when it is identified with humans. This is the justification of necessity for carrying out the education within the scope of certain plan and program so educational activities cannot be maintained randomly. The fact change exists in the nature of instrument and case is also valid for human to some extend with no doubt. But the issue of change to what extend and how much and what basis it is built on caused the differences among people about their point of views on education. On this point it can be said that the ones making the most correct decision are the ones who have strong basis for their ideas. We tried to build strong basis for what we mentioned above for the purpose of having an education paradigm internalized the change and openness to innovation. We tried to present the point of view of the Quran, the words of supreme creator, towards education in a holistic way. Within this context, in the first part we examined verses of the Quran relevant to education according to the views of glossator. In the second part, by taking these verses into consideration we determined the basic principles put forward to education by the Quran. Thus we intended to constitute a holistic point of view about the relationship between the Quran and education. We hope that this study may even slightly contribute in religious education. Key words: Education, Religious Education, Interpreter.en_US
dc.formatVI, 123 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage133
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKbXki-xZfSuZQ6hQ72b9jNHPR2XiUVTMHyyZ8descpBI
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/110676.pdf
dc.identifier.yoktezid369265
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAyetler
dc.subjectDin Eğitimi
dc.subjectEğitim
dc.subjectKur'an-ı Kerim
dc.subjectMüfessirler
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectİslamiyet
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectVersesen_US
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectKoranen_US
dc.subjectCommentatorsen_US
dc.subjectIslamen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Y52k 2014en_US
dc.titleKur'an-ı Kerim'de Geçen Eğitimle İlgili Ayetlerin Bazı Çağdaş Müfessirlere Göre Yorumu
dc.titleSome of the Contemporary Interpreters' Interpretation of Verse in Qur'an Concerning Educationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files