Publication:
Lise Gençliği Dindarlığı ve Aile İçi İletişim (Çankırı İli Çerkeş İlçesi Örneği)

dc.contributor.advisorAydın, Ali Rıza
dc.contributor.authorAsar, Büşra
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:34Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:34Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2015en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 88547en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise öğrenimi gören genç bireylerin dindarlık ve aile içi iletişim düzeylerini bazı bağımsız değişkenler açısından incelemek ve aralarındaki ilişkiyi açıklamaktır. Araştırma, 2015 yılında Çankırı İlinin Çerkeş İlçesinde, lise öğrenimi gören tesadüfi olarak seçilen 262 genç birey üzerinde yapılmıştır. Araştırmada bireylerin dindarlık ve aile içi iletişim düzeyleri üzerinde etkili olduğu düşünülen cinsiyet, öğrenim gördüğü okul türü, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi, annenin çalışıp çalışmama durumu, babanın çalışıp çalışmama durumu ve ailenin aylık gelir düzeyi olmak üzere yedi bağımsız değişken ele alınmıştır. Araştırmada bağımlı değişkenleri oluşturan bireylerin dindarlık ve aile içi iletişim düzeylerini ölçmek için düzenlenen 'Dindarlık Envanteri' ve 'Aile İçi İletişim Envanteri' ile 'Kişisel Bilgi Anketi' kullanılmıştır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın amacı, problem ve alt problemler, hipotezler, temel kavramlar ve ilgili çalışmalar bulunmaktadır. İkinci bölümde gençlik, dindarlık, aile ve ailede iletişim genel başlıklarıyla kuramsal çerçeve bulunmaktadır. Üçüncü bölümde yöntem ve uygulama; dördüncü bölümde bulgular ve yorum kısmı bulunmaktadır. Sonuç kısmında ise, araştırmada elde edilen bulgular ile ilgili genel bir değerlendirme yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Sonuç olarak dindarlığın aile içi iletişimin artmasında önemli bir etken olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Gençlik, dindarlık, aile, iletişim.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the levels of religiosity and communication among family of the high school students in terms of some independent variables and to set forth the relationship between them. This study was done over 262 young people, being student in high school, who were chosen randomly from age group 20-35 in Çerkeş, Çankırı, in 2015. In this study, seven independent variables which were considered to be effective on the levels of religiosity and communication among family were used. These variables are as follows: Gender, school type of education, education level of mother, education level of father, status of mother: working or not, status of father: working or not and level of income of the family. In order to test the levels of religiosity and communication among family, three questionnaires were used: These were 'the Inventory of Religiosity,' the Inventory of Communication among Family,' and 'Personal Questions.' The study consists of four chapters: The first chapter includes the purpose of the study, the problem and sub-problems of the study, hypothesis, some basic concepts and related studies. The second chapter is related to youth, religiosity, family, communication among family and the theoretical aspects of the problem. The third chapter is about the method and application of the study. The last and fourth chapter deal with the findings and their implications. The conclusion summarizes the findings and gives some advices for the future studies. In the study, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programme was used for the statistical analysis. It was seen that religiosity was an important factor in the increase of the communication among family. Keywords: Youth, religiosity, family, communication.en_US
dc.formatVIII, 76 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage86
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEmfTOWl-z5xj2Zubc8au4YiMKH-d3F2k1DHgLpCze-3g
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/88547.pdf
dc.identifier.yoktezid425461
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin
dc.subjectAile
dc.subjectAile İçi İletişim
dc.subjectDindarlık
dc.subjectGençler
dc.subjectGençlik
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectLise Öğrencileri
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectFamily Communicationen_US
dc.subjectReligiousnessen_US
dc.subjectYoungsen_US
dc.subjectYouthen_US
dc.subjectHigh Schools Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A798l 2015en_US
dc.titleLise Gençliği Dindarlığı ve Aile İçi İletişim (Çankırı İli Çerkeş İlçesi Örneği)
dc.titleReligiosity of High School Youth and Communication Among Family (case of Çankırı-Çerkeş District)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files