Publication:
Lise Gençliği Dindarlığı ve Aile İçi İletişim (Çankırı İli Çerkeş İlçesi Örneği)

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, lise öğrenimi gören genç bireylerin dindarlık ve aile içi iletişim düzeylerini bazı bağımsız değişkenler açısından incelemek ve aralarındaki ilişkiyi açıklamaktır. Araştırma, 2015 yılında Çankırı İlinin Çerkeş İlçesinde, lise öğrenimi gören tesadüfi olarak seçilen 262 genç birey üzerinde yapılmıştır. Araştırmada bireylerin dindarlık ve aile içi iletişim düzeyleri üzerinde etkili olduğu düşünülen cinsiyet, öğrenim gördüğü okul türü, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi, annenin çalışıp çalışmama durumu, babanın çalışıp çalışmama durumu ve ailenin aylık gelir düzeyi olmak üzere yedi bağımsız değişken ele alınmıştır. Araştırmada bağımlı değişkenleri oluşturan bireylerin dindarlık ve aile içi iletişim düzeylerini ölçmek için düzenlenen 'Dindarlık Envanteri' ve 'Aile İçi İletişim Envanteri' ile 'Kişisel Bilgi Anketi' kullanılmıştır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın amacı, problem ve alt problemler, hipotezler, temel kavramlar ve ilgili çalışmalar bulunmaktadır. İkinci bölümde gençlik, dindarlık, aile ve ailede iletişim genel başlıklarıyla kuramsal çerçeve bulunmaktadır. Üçüncü bölümde yöntem ve uygulama; dördüncü bölümde bulgular ve yorum kısmı bulunmaktadır. Sonuç kısmında ise, araştırmada elde edilen bulgular ile ilgili genel bir değerlendirme yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Sonuç olarak dindarlığın aile içi iletişimin artmasında önemli bir etken olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Gençlik, dindarlık, aile, iletişim.
The purpose of this research is to examine the levels of religiosity and communication among family of the high school students in terms of some independent variables and to set forth the relationship between them. This study was done over 262 young people, being student in high school, who were chosen randomly from age group 20-35 in Çerkeş, Çankırı, in 2015. In this study, seven independent variables which were considered to be effective on the levels of religiosity and communication among family were used. These variables are as follows: Gender, school type of education, education level of mother, education level of father, status of mother: working or not, status of father: working or not and level of income of the family. In order to test the levels of religiosity and communication among family, three questionnaires were used: These were 'the Inventory of Religiosity,' the Inventory of Communication among Family,' and 'Personal Questions.' The study consists of four chapters: The first chapter includes the purpose of the study, the problem and sub-problems of the study, hypothesis, some basic concepts and related studies. The second chapter is related to youth, religiosity, family, communication among family and the theoretical aspects of the problem. The third chapter is about the method and application of the study. The last and fourth chapter deal with the findings and their implications. The conclusion summarizes the findings and gives some advices for the future studies. In the study, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programme was used for the statistical analysis. It was seen that religiosity was an important factor in the increase of the communication among family. Keywords: Youth, religiosity, family, communication.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2015
Libra Kayıt No: 88547

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

86

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By