Publication:
ABRSM Örnekli Bir Sertifika Sınav Sisteminin Müziksel Performans Alanlarındaki Kullanımına Yönelik Öğretim Elemanı Görüşleri

dc.contributor.authorTufan, Enver
dc.contributor.authorYaşmut, Burçin
dc.date.accessioned2025-12-11T01:45:15Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempGazi Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractMüziksel performans, müzik alanında sıklıkla ele alınan kunulardan biridir. Bu konular genellikle müziksel performansın nasıl geliştirileceği üzerine yoğunlaşmaktadır. Müziksel performans değerlendirmeleri konusunda bir standart oluşturulması, özellikle müzik eğitimi açısından önem taşımaktadır. Ülkemizde bu alanda uygulanan standart oluşturmaya yönelik bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmada, sınav sistemi ve uygulanış biçimiyle bütün dünyada yaygın olarak varlığını sürdüren ABRSM (Associated Board Royal School of Music) ve benzer kuruluşların uluslararası sertifika sınav sistemlerinin, müziksel performans alanlarında kullanımının öğretim elemanı görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu araştırma özellikle müzik öğretmenliği programından mezun öğretmen adaylarını, müziksel performans alanlarında dal uzmanlıklarına göre ayrıştıran, sınıflandıran ya da tanımlayan bir belgenin bulunmaması hipotezinden yola çıkarak hazırlanmıştır. Bununla birlikte, Kamu Personeli Seçme Sınavı’nda (KPSS), müziksel performansa dayalı dal uzmanlıklarını ölçen herhangi bir sistematiğin olmadığı bilinmektedir. Bu sebeple KPSS’nın müziksel performans alanlarını ölçmedeki eksik yönü bu araştırmanın alt problemlerinden biridir. Tüm bu bilgiler göz önünde bulundurulduğunda, araştırmada müziksel performans alanlarında sınayıcı ve belirleyici, ABRSM örnekli benzer bir sertifika sınav sisteminin kendi ulusal müzik kültürü yapımıza uygun haliyle ülkemizde dal uzmanlıklarını ortaya çıkartmak ve uzmanlık seviyelerini belirlemek adına kullanılabilirliği tespit edilmek istenmiştir. Araştırmada sertifika sınav sistemine ilişkin öğretim elemanlarına yöneltilen üç açık uçlu soruya verilen yanıtların betimsel ve içerik analizine tabi tutulması ile elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Araştırmaya yedi coğrafi bölgenin tümünde yer alan eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dalları dâhil edilmiş olup, her bölgeden en az bir müzik eğitimi anabilim dalında görev yapan öğretim elemanının görüşü alınmıştır. Araştırma için random olarak seçilmiş otuz bir öğretim elemanının görüşü bu çalışmanın bulgularını oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan otuz bir öğretim elemanından yirmi tanesi “bir sertifika sınav sistemine ihtiyaç duyulduğunu”, beş tanesi “ihtiyaç duyulmadığını” ve altı tanesi “şartlı/koşullu olarak bir sertifika sınav sistemine ihtiyaç duyulduğunu” söylemektedir.en_US
dc.identifier.doi10.48146/odusobiad.1271398
dc.identifier.endpage1273en_US
dc.identifier.issn1309-9302
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1253en_US
dc.identifier.trdizinid1288765
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48146/odusobiad.1271398
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1288765/abrsm-ornekli-bir-sertifika-sinav-sisteminin-muziksel-performans-alanlarindaki-kullanimina-yonelik-ogretim-elemani-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45919
dc.identifier.volume14en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOrdu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleABRSM Örnekli Bir Sertifika Sınav Sisteminin Müziksel Performans Alanlarındaki Kullanımına Yönelik Öğretim Elemanı Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files