Publication:
ABRSM Örnekli Bir Sertifika Sınav Sisteminin Müziksel Performans Alanlarındaki Kullanımına Yönelik Öğretim Elemanı Görüşleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Müziksel performans, müzik alanında sıklıkla ele alınan kunulardan biridir. Bu konular genellikle müziksel performansın nasıl geliştirileceği üzerine yoğunlaşmaktadır. Müziksel performans değerlendirmeleri konusunda bir standart oluşturulması, özellikle müzik eğitimi açısından önem taşımaktadır. Ülkemizde bu alanda uygulanan standart oluşturmaya yönelik bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmada, sınav sistemi ve uygulanış biçimiyle bütün dünyada yaygın olarak varlığını sürdüren ABRSM (Associated Board Royal School of Music) ve benzer kuruluşların uluslararası sertifika sınav sistemlerinin, müziksel performans alanlarında kullanımının öğretim elemanı görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu araştırma özellikle müzik öğretmenliği programından mezun öğretmen adaylarını, müziksel performans alanlarında dal uzmanlıklarına göre ayrıştıran, sınıflandıran ya da tanımlayan bir belgenin bulunmaması hipotezinden yola çıkarak hazırlanmıştır. Bununla birlikte, Kamu Personeli Seçme Sınavı’nda (KPSS), müziksel performansa dayalı dal uzmanlıklarını ölçen herhangi bir sistematiğin olmadığı bilinmektedir. Bu sebeple KPSS’nın müziksel performans alanlarını ölçmedeki eksik yönü bu araştırmanın alt problemlerinden biridir. Tüm bu bilgiler göz önünde bulundurulduğunda, araştırmada müziksel performans alanlarında sınayıcı ve belirleyici, ABRSM örnekli benzer bir sertifika sınav sisteminin kendi ulusal müzik kültürü yapımıza uygun haliyle ülkemizde dal uzmanlıklarını ortaya çıkartmak ve uzmanlık seviyelerini belirlemek adına kullanılabilirliği tespit edilmek istenmiştir. Araştırmada sertifika sınav sistemine ilişkin öğretim elemanlarına yöneltilen üç açık uçlu soruya verilen yanıtların betimsel ve içerik analizine tabi tutulması ile elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Araştırmaya yedi coğrafi bölgenin tümünde yer alan eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dalları dâhil edilmiş olup, her bölgeden en az bir müzik eğitimi anabilim dalında görev yapan öğretim elemanının görüşü alınmıştır. Araştırma için random olarak seçilmiş otuz bir öğretim elemanının görüşü bu çalışmanın bulgularını oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan otuz bir öğretim elemanından yirmi tanesi “bir sertifika sınav sistemine ihtiyaç duyulduğunu”, beş tanesi “ihtiyaç duyulmadığını” ve altı tanesi “şartlı/koşullu olarak bir sertifika sınav sistemine ihtiyaç duyulduğunu” söylemektedir.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi

Volume

14

Issue

4

Start Page

1253

End Page

1273

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By