Publication:
Özengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Karşılaştığı Problemlerin İncelenmesi

dc.contributor.advisorVarış, Yakup Alper
dc.contributor.authorŞirin, Efekan
dc.date.accessioned2025-12-13T08:55:49Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmada, özengen müzik eğitimi kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin karşılaştıkları problemlerin öğrenci ve veli gözüyle tespit edilmesi, bu bağlamda yaşanan problemlerin çözümüne yönelik öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma paradigmasına uygun bir biçimde tasarlanan araştırmada görüşme yöntemi kullanılmış olup araştırmanın çalışma grubunu Tokat ilinin Turhal ilçesinde faaliyet gösteren bir özengen müzik eğitimi kurumu oluşturmuştur. Adı geçen kurumda müzik eğitimi alan 10 öğrenci ve 10 veli ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Öğrenci ve velilerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Özengen müzik eğitimi alan öğrencilerin öğretmen ve öğrenim-öğretim programı merkezli, araç gereç ve fiziki donanım merkezli problemler yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda özengen müzik eğitimi kurumlarında çalgı eğitimi veren eğitimcilerin kendilerini geliştirmeleri, eğitim ve öğretimin planlı ve programlı olarak sürdürülmesi, öğrenci seviyelerine uygun bir öğretim programının uygulanmasının yanı sıra ilgililerce eğitim-öğretim faaliyetlerine hazır uygun bir fiziki ortamın sağlanması çabalarına özen gösterilmesi gerektiği gibi önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the problems faced by students and parents in amateur music education institutions and to provide recommendations for solving these problems. A qualitative research design was used and interviews were conducted with 10 students and 10 parents who were receiving music education at a amateur music education institution in the Turhal district of Tokat province. The views of students and parents were collected using a semi-structured interview form. The data were analyzed using descriptive analysis technique. As a result of the study, it was found that students receiving amateur music education experience problems related to teachers and the curriculum, as well as equipment and physical infrastructure. Based on the results of the study, it is recommended that educators providing instrument education in amateur music education institutions should improve themselves, education and teaching should be carried out in a planned and programmed manner, an appropriate curriculum should be implemented for students of different levels, and efforts should be made to provide a suitable physical environment for education and teaching activities.en_US
dc.identifier.endpage79
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShq1nkNq5LSQ96AHxi_Hma9zEpDtABJyArYTZBYu_GbPg
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/49027
dc.identifier.yoktezid826249
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectMüzik
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÖzengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Karşılaştığı Problemlerin İncelenmesi
dc.titleInvestigation of the Problems Faced by Students at Amateur Music Education Institutionsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Collections