Publication:
Özengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Öğrenim Gören Öğrencilerin Karşılaştığı Problemlerin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada, özengen müzik eğitimi kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin karşılaştıkları problemlerin öğrenci ve veli gözüyle tespit edilmesi, bu bağlamda yaşanan problemlerin çözümüne yönelik öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma paradigmasına uygun bir biçimde tasarlanan araştırmada görüşme yöntemi kullanılmış olup araştırmanın çalışma grubunu Tokat ilinin Turhal ilçesinde faaliyet gösteren bir özengen müzik eğitimi kurumu oluşturmuştur. Adı geçen kurumda müzik eğitimi alan 10 öğrenci ve 10 veli ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Öğrenci ve velilerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Özengen müzik eğitimi alan öğrencilerin öğretmen ve öğrenim-öğretim programı merkezli, araç gereç ve fiziki donanım merkezli problemler yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda özengen müzik eğitimi kurumlarında çalgı eğitimi veren eğitimcilerin kendilerini geliştirmeleri, eğitim ve öğretimin planlı ve programlı olarak sürdürülmesi, öğrenci seviyelerine uygun bir öğretim programının uygulanmasının yanı sıra ilgililerce eğitim-öğretim faaliyetlerine hazır uygun bir fiziki ortamın sağlanması çabalarına özen gösterilmesi gerektiği gibi önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to identify the problems faced by students and parents in amateur music education institutions and to provide recommendations for solving these problems. A qualitative research design was used and interviews were conducted with 10 students and 10 parents who were receiving music education at a amateur music education institution in the Turhal district of Tokat province. The views of students and parents were collected using a semi-structured interview form. The data were analyzed using descriptive analysis technique. As a result of the study, it was found that students receiving amateur music education experience problems related to teachers and the curriculum, as well as equipment and physical infrastructure. Based on the results of the study, it is recommended that educators providing instrument education in amateur music education institutions should improve themselves, education and teaching should be carried out in a planned and programmed manner, an appropriate curriculum should be implemented for students of different levels, and efforts should be made to provide a suitable physical environment for education and teaching activities.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

79

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By