Publication:
Niteliksel Ölçüler İçin Süreç Yeterlilik Analizi: Çağrı Merkezi Örneği

dc.contributor.authorElevli, Sermin
dc.contributor.authorKumandaş, Müberra Terzi
dc.date.accessioned2025-12-11T01:49:05Z
dc.date.issued2023
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractÜretilen ürün veya sunulan hizmetle ilgili kalite parametrelerinin önceden tahmin edilebilir ve kararlı bir yapıda olup olmadığını belirlemek üzere kontrol grafiklerinden yararlanılırken, tüketicilerin beklentilerini yansıtan spesifikasyonları karşılama düzeyini tespit etmek üzere süreç yeterlilik analizinden yararlanılmaktadır. “Uygun” ya da “Uygunsuz” gibi nitelemelerle ifade edilen nitel ölçümler için yapılan süreç yeterlilik analizi (SYA) çalışmalarının, sürekli rassal değişken olarak modellenen nicel ölçümler için yapılan çalışmalara kıyasla oldukça sınırlı düzeyde kaldığı görülmektedir. Oysaki çoğu üretim veya hizmet sürecinden, kaliteyle ilgili olumsuz gözlemlerin sayısına dayanan nitel ölçümler elde edilmektedir. Bu çalışmada bir özel hastanenin çağrı merkezinde kaçan (cevaplanmayan) çağrılara yönelik SYA yapılmıştır. Verilerin “kaçan” ve “cevaplanan” çağrı şeklinde iki kategoriden oluşan nitel ölçümlere dayanması nedeniyle Binom SYA’nden yararlanılmıştır. Dönemsel bazlı sigma seviyeleri üzerinden yapılan değerlendirme çağrı merkezi sürecinin yetersiz olduğunu göstermiştir. Son olarak ağaç diyagramı kullanılarak, sürecin iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.1174083
dc.identifier.endpage1411en_US
dc.identifier.issn2149-3367
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage1402en_US
dc.identifier.trdizinid1216196
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.1174083
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1216196/niteliksel-olculer-icin-surec-yeterlilik-analizi-cagri-merkezi-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46614
dc.identifier.volume23en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleNiteliksel Ölçüler İçin Süreç Yeterlilik Analizi: Çağrı Merkezi Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files