Publication:
Ortaöğretim Gençliğinin Kimlik Oluşumunda Aile, Din ve Medyanın Etkileri (Çarşamba Örneği)

dc.contributor.advisorEyüpoğlu, Osman
dc.contributor.authorAslan, Ahmet
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:31Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:31Z
dc.date.issued2014
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2014en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 110690en_US
dc.description.abstractBu araştırma Çarşamba'da ortaöğretim gençliğinin kimlik oluşumunda ailenin, dinin ve medyanın etkilerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada kimlik kavramı ve oluşumunun kuramsal ve kavramsal çerçevesi çizildikten sonra kimlik kuramları üzerinde durulmuştur. Ardından sosyolojik bağlamda sırasıyla kimlik oluşumunu etkileyen faktörlerden aile, din ve medya olguları irdelenmiştir. Yapılan alan araştırmasının veri toplama aracı olan anket formunda; gençlerin aile yapıları, sosyo-ekonomik şartları, özdeşim örneği olarak yaptıkları seçimler; gençlerin kimliklerinin bağımsızlık, hayat felsefesi, mesleki rol ve cinsel kimlik boyutlarının oluşumları; gençlerin inanç, dünya görüşü, duygu, ibadet, bilgi ve çevreye etki boyutlarıyla dindarlık düzeyleri; kullandıkları kitle iletişim araçlarının çeşitleri, kullanım süreleri ve nitelikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu, Çarşamba ilçesi merkezi sınırlarında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı farklı türlerdeki resmi ortaöğretim kurumlarının 12. sınıflarında öğrenim gören 312 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Gençlerin ailelerinin demokratik tutumları ve dindarlıkları ile kimlik oluşumu arasında olumlu korelasyon tespit edilmiştir. Gençlerin kimliklerinin oluşumunun anne-babaların eğitim durumlarına göre, aylık gelir düzeyine göre, gençlerin dindarlıklarına göre istatiksel olarak anlamlı farklılaşmalar göstermediği sonucuna varılmıştır. Yine gençlerin Tv izleme süreleriyle kimliklerinin hayat felsefesi kazanma boyutları arasında olumsuz, kimliklerinin bağımsızlık boyutları arasında olumlu korelasyon tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Gençlik, Kimlik, Aile, Din ve Medya
dc.description.abstractThis research has been written in order to determine the effects of the family, religion and the media in the identity formation of the secondary education students in Çarşamba. In this study it has been focused on theories to identity and has been drawn of identity and theoretical and conceptual framework of the concept of identity formation. Then it has been analyzed that in the context of sociological respectively family, religion and media phenomenon as factors affecting the formation of identity. This form of survey in which the data collection tool were studied to determine that the family structures, socio economic conditions, the choices of the examples of identification, independence, philosophy of life, the formation of the professional roles and sexual identity dimensions; religion and ideologies, emitions, worship, knowledge and environmental impact dimensions, religiosity levels of youth, the different kinds of mass media that they use, duration of use and qualities. The used questionnaire in the study was applied on 312 students in Çarşamba. These students are 12th-grade students in different formal secondary education institutions attached to the Ministry of National Education. It has been identified positive correlation between democratic attitudes and pieties of families and their identity formation. It is decided that identity formations of youths aren't very different as statistical according to their parents' education situations, monthly income levels and youths'pieties. It has been identified negative correlation between youths' TV viewing times and obtaining of life philosophy for their identities. Also it has been identified positive correlation among their dimensions of the independence. Keywords: youth, identity, family, religion and media.en_US
dc.formatXII, 119 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage136
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKVIiNIX9t3u-V8ALBBCrS8GNh549Eq-Wt20RP4vSHmEz
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/110690.pdf
dc.identifier.yoktezid369263
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin
dc.subjectSosyoloji
dc.subjectAile
dc.subjectDin
dc.subjectDin Sosyolojisi
dc.subjectGençler
dc.subjectGençlik
dc.subjectKimlik
dc.subjectKimlik Oluşumu
dc.subjectMedya
dc.subjectOrtaöğretim Öğrencileri
dc.subjectSamsun-Çarşamba
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectReligious Sociologyen_US
dc.subjectYoungsen_US
dc.subjectYouthen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectIdentity Constructionen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectSecondary Education Studentsen_US
dc.subjectSamsun-Çarşambaen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A835o 2014en_US
dc.titleOrtaöğretim Gençliğinin Kimlik Oluşumunda Aile, Din ve Medyanın Etkileri (Çarşamba Örneği)
dc.titleThe Effects of the Family, Religion and Media on the Identity Formation of Secondary Education Students in Çarşambaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files