Publication:
Ortaöğretim Gençliğinin Kimlik Oluşumunda Aile, Din ve Medyanın Etkileri (Çarşamba Örneği)

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma Çarşamba'da ortaöğretim gençliğinin kimlik oluşumunda ailenin, dinin ve medyanın etkilerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada kimlik kavramı ve oluşumunun kuramsal ve kavramsal çerçevesi çizildikten sonra kimlik kuramları üzerinde durulmuştur. Ardından sosyolojik bağlamda sırasıyla kimlik oluşumunu etkileyen faktörlerden aile, din ve medya olguları irdelenmiştir. Yapılan alan araştırmasının veri toplama aracı olan anket formunda; gençlerin aile yapıları, sosyo-ekonomik şartları, özdeşim örneği olarak yaptıkları seçimler; gençlerin kimliklerinin bağımsızlık, hayat felsefesi, mesleki rol ve cinsel kimlik boyutlarının oluşumları; gençlerin inanç, dünya görüşü, duygu, ibadet, bilgi ve çevreye etki boyutlarıyla dindarlık düzeyleri; kullandıkları kitle iletişim araçlarının çeşitleri, kullanım süreleri ve nitelikleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu, Çarşamba ilçesi merkezi sınırlarında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı farklı türlerdeki resmi ortaöğretim kurumlarının 12. sınıflarında öğrenim gören 312 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Gençlerin ailelerinin demokratik tutumları ve dindarlıkları ile kimlik oluşumu arasında olumlu korelasyon tespit edilmiştir. Gençlerin kimliklerinin oluşumunun anne-babaların eğitim durumlarına göre, aylık gelir düzeyine göre, gençlerin dindarlıklarına göre istatiksel olarak anlamlı farklılaşmalar göstermediği sonucuna varılmıştır. Yine gençlerin Tv izleme süreleriyle kimliklerinin hayat felsefesi kazanma boyutları arasında olumsuz, kimliklerinin bağımsızlık boyutları arasında olumlu korelasyon tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Gençlik, Kimlik, Aile, Din ve Medya
This research has been written in order to determine the effects of the family, religion and the media in the identity formation of the secondary education students in Çarşamba. In this study it has been focused on theories to identity and has been drawn of identity and theoretical and conceptual framework of the concept of identity formation. Then it has been analyzed that in the context of sociological respectively family, religion and media phenomenon as factors affecting the formation of identity. This form of survey in which the data collection tool were studied to determine that the family structures, socio economic conditions, the choices of the examples of identification, independence, philosophy of life, the formation of the professional roles and sexual identity dimensions; religion and ideologies, emitions, worship, knowledge and environmental impact dimensions, religiosity levels of youth, the different kinds of mass media that they use, duration of use and qualities. The used questionnaire in the study was applied on 312 students in Çarşamba. These students are 12th-grade students in different formal secondary education institutions attached to the Ministry of National Education. It has been identified positive correlation between democratic attitudes and pieties of families and their identity formation. It is decided that identity formations of youths aren't very different as statistical according to their parents' education situations, monthly income levels and youths'pieties. It has been identified negative correlation between youths' TV viewing times and obtaining of life philosophy for their identities. Also it has been identified positive correlation among their dimensions of the independence. Keywords: youth, identity, family, religion and media.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2014
Libra Kayıt No: 110690

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

136

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By