Publication:
Mentorluk Özyeterliği Nasıl Etkiler?: Türk Okul Müdürleri Üzerine Bir İnceleme

dc.contributor.authorÇetin, Oya Uslu
dc.contributor.authorTopaloğlu, Hakan
dc.contributor.authorMavi, Duran
dc.contributor.authorTuti, Gamze
dc.date.accessioned2025-12-11T01:48:52Z
dc.date.issued2023
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempAnkara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,T.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.description.abstractMentorluk, okul müdürlerini destekleyen mesleki gelişim araçlarından biridir. Mentorluk sayesinde müdürler karşılaştıkları sorunların üstesinden gelebilir ve beklentileri karşılayabilirler. Böylece müdürler okullarda daha etkili bir performans sergileyebilmektedir. Mentorluk pek ülkede müdürler için bir resmi süreç haline gelmiştir. Dahası, farklı ülkelerden birçok araştırmacı mentorluğun müdürler üzerindeki çeşitli etkilerine odaklanmış durumdadır. Bunlardan biri müdürün özyeterliğidir. Mentorluk, müdürlerin öz yeterliliklerini artırma potansiyeline sahiptir. Bununla birlikte, mentorluğun ve mentorluğun müdürlerin özyeterlilikleri üzerindeki etkilerinin kapsamlı bir şekilde analiz edildiğini söylemek zordur. Bu bağlamda, bu fenomenolojik çalışma mevcut yetersizliğin üstesinden gelmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri Kahramanmaraş’ta görev yapan ve ölçüt ve kartopu örneklemeyle tespit edilen sekiz okul müdüründen toplanmıştır. Verilerin analizi için MAXQDA 2020 kullanılmıştır. Sonuçlar, mentorluğun müdürlerin özyeterlik inançlarında kritik bir rol oynadığını ortaya koymuştur. Başka bir deyişle mentorluk müdürlerin yönetsel, öğretimsel ve etik yetkinlikleri desteklemektedir. Bu bulgu, müdürlerin mesleki gelişimleri, mesleki öğrenmeleri ve özyeterlilikleri hakkındaki literatüre önemli bir katkı sunmaktadır. Mentorluğun resmileştirilmesi ve uygulama ayrıntıları konusunda politika yapıcılar ve araştırmacılar için çeşitli öneriler sunulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.30900/kafkasegt.1312893
dc.identifier.endpage588en_US
dc.identifier.issn2148-8940
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage573en_US
dc.identifier.trdizinid1217880
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30900/kafkasegt.1312893
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1217880/how-does-mentoring-affect-self-efficacy-an-investigation-on-turkish-principals
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46589
dc.identifier.volume10en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofKafkas Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleMentorluk Özyeterliği Nasıl Etkiler?: Türk Okul Müdürleri Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files