Publication: Mentorluk Özyeterliği Nasıl Etkiler?: Türk Okul Müdürleri Üzerine Bir İnceleme
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Mentorluk, okul müdürlerini destekleyen mesleki gelişim araçlarından biridir. Mentorluk sayesinde müdürler karşılaştıkları sorunların üstesinden gelebilir ve beklentileri karşılayabilirler. Böylece müdürler okullarda daha etkili bir performans sergileyebilmektedir. Mentorluk pek ülkede müdürler için bir resmi süreç haline gelmiştir. Dahası, farklı ülkelerden birçok araştırmacı mentorluğun müdürler üzerindeki çeşitli etkilerine odaklanmış durumdadır. Bunlardan biri müdürün özyeterliğidir. Mentorluk, müdürlerin öz yeterliliklerini artırma potansiyeline sahiptir. Bununla birlikte, mentorluğun ve mentorluğun müdürlerin özyeterlilikleri üzerindeki etkilerinin kapsamlı bir şekilde analiz edildiğini söylemek zordur. Bu bağlamda, bu fenomenolojik çalışma mevcut yetersizliğin üstesinden gelmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri Kahramanmaraş’ta görev yapan ve ölçüt ve kartopu örneklemeyle tespit edilen sekiz okul müdüründen toplanmıştır. Verilerin analizi için MAXQDA 2020 kullanılmıştır. Sonuçlar, mentorluğun müdürlerin özyeterlik inançlarında kritik bir rol oynadığını ortaya koymuştur. Başka bir deyişle mentorluk müdürlerin yönetsel, öğretimsel ve etik yetkinlikleri desteklemektedir. Bu bulgu, müdürlerin mesleki gelişimleri, mesleki öğrenmeleri ve özyeterlilikleri hakkındaki literatüre önemli bir katkı sunmaktadır. Mentorluğun resmileştirilmesi ve uygulama ayrıntıları konusunda politika yapıcılar ve araştırmacılar için çeşitli öneriler sunulmuştur.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Volume
10
Issue
3
Start Page
573
End Page
588
