Publication:
Öğretmenlerin Sürekli Mesleki Gelişim İhtiyaçları ve Bireysel Mesleki Gelişim Planı Önerisi

dc.contributor.advisorÖzer, Bayram
dc.contributor.authorCan, Taner
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:36Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:36Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 125795en_US
dc.description.abstractAraştırma öğretmenlerin sürekli mesleki gelişimi için öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirleyip bireysel mesleki gelişim planı oluşturmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yöntem olarak betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada hem nitel hem de nicel veriler bulunmaktadır. Araştırma 3 adımdan oluşmaktadır. Birinci adımda anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'de facebook ve instangram kullanan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde kazara örneklem seçimi kullanılmış olup 500 öğretmene interaktif ortamda anket uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci adımında uzmanlarla odak grup görüşmesi yapılmış ve öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçları ve çözüm yolları raporlaştırılmıştır. Araştırma yönteminin üçüncü adımında ise literatür taraması ile dünyadaki mesleki gelişim faaliyetleri ve bu faaliyetlerin nasıl gerçekleştirildiği hakkında bilgi toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda belirtilen yöntemlerle toplanan veriler birleştirilip bireysel mesleki gelişim planı taslağı oluşturulmuştur. Ayrıca öğretmenlerin mesleki gelişimi için bireysel mesleki gelişimin önemi vurgulanmıştır.
dc.description.abstractThe research was conducted to determine the professional development needs of teachers for the continuous professional development of teachers and to create an individual professional development plan. For this purpose, descriptive survey model was used as a method. There are both qualitative and quantitative data. The research consists of 3 steps. In the first step, a survey was conducted. The universe of the study consisted of teachers who use facebook and instangram in Turkey. The sample selection was used accidentally and 500 teachers were interviewed in an interactive environment. In the second step of the study, focus group interviews were conducted with experts and professional development needs and solutions of teachers were reported. In the third step of the research method, information on professional development activities in the world and how these activities are performed have been collected by literature review. As a result of the research, the data gathered by the methods mentioned were combined and an individual professional development plan was drafted. In addition, the importance of individual professional development is emphasized for the professional development of teachers.en_US
dc.formatXV, 125 y. : tablo, şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage140
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYiMZnCyLZsK0zuAbHVQG04il3xzkuI2xnuL-9zViuxt-
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/125795.pdf
dc.identifier.yoktezid535135
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGelişim Planlaması
dc.subjectGelişme
dc.subjectGelişme Stratejileri
dc.subjectMesleki Gelişme
dc.subjectSürekli Gelişme
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDevelopment Planningen_US
dc.subjectDevelopmenten_US
dc.subjectDevelopment Strategiesen_US
dc.subjectProfessional Developmenten_US
dc.subjectContinuous Developmenten_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS C212ö 2019en_US
dc.titleÖğretmenlerin Sürekli Mesleki Gelişim İhtiyaçları ve Bireysel Mesleki Gelişim Planı Önerisi
dc.titleContinuing Professional Development Needs of Teachers and Individual Professional Development Plan Proposalen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files