Publication:
Magnezyum ve Çok Duvarlı Karbon Nanotüp Doplu Lifepo4 Katod Malzemesi Kullanarak Lityum-iyon Pillerin Elektrokimyasal Performanslarının Geliştirilmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Lityum demir fosfat (LiFePO4), yüksek verimli lityum-iyon piller için umut verici bir katod malzemesidir. Bununla birlikte, LiFePO4 düşük iletkenliğe ve yavaş Li+ iyonlarının taşınımına sahiptir. Bu çalışmada, bu dezavantajların üstesinden gelmek için aşağıdaki işlemler yapılmaktadır: Parçacıklarının yüzeyindeki elektronik iletkenliği iyileştirmek için ince bir karbon tabakası ile kaplanmıştır. Parçacıkların içindeki lityum difüzyonu sağlamak için Mg elementi katkılanmıştır. Parçacıklarının arasındaki elektron taşıması arttırmak için karbon nanotüpler ileve edilmektedir. Çalışmalar esnesinde, LiFePO4 katot malzemesine MWCNT ve Magnızyum katkılaması yapılarak LiFePO4 , LiFePO4-2.5%MWCNT, LiFe0.98Mg0.02PO4-2.5% MWCNT, LiFe0.96Mg0.04PO4-2.5%MWCNT, LiFe0.96Mg0.04PO4-0.25%MWCNT ve LiFe0.94Mg0.06PO4-2.5%MWCNT katot malzemeleri hydrotermal reaksiyon yöntemi kullanılarak ve 700 ̊C'ta azot atmosferinde sinterlenerek üretilmiştir. Üretilen Numunelerin tozu, kristal yapısını ve parçacıkların morfolojisini belirlemek için X ışını kırınımı (XRD), taramalı elektron mikroskobu ile karakterize edilmiştir. Üretilen numuneler katot halına getirilerek CR2032 düğme piller üretilmiş ve bu pillerin kapasite ölçümleri ve çevrimsel voltametri incelenmiştir. XRD paternleri gösterir ki, LiFePO4 tozunun Pnma uzay grubu ile ortorombik yapıya (olivin faz) sahip olduğu ve hiçbir safsızlık fazı gözlenmemiştir. Ancak yüksek Mg katkılamalarda ise LiFe0.94Mg0.06PO4-2.5% MWCNT yapının safsızlık fazları gösterilmiştir. Numunelerin şarj-deşarj performansları incelenmiştir. Yavaş şarj hızında(C/10,C/5,C/2,1C), katkılı LiFePO4 numunelerin çoğunun saf LiFePO4 numnueden daha az kapasiteye sahip olduğu gözlenmiştir. Fakat LiFe0.96Mg 0.04PO4-0.25%CNT numunenin Saf LiFePO4 numuneden biraz daha fazla kapasitesi sergilenmiştir. Bununla birlikte, yüksek şarj hızlarında (2C, 3C, 5C), LiFe0.94Mg 0.04PO4-2.5%MWCNT ve LiFe0.96Mg0.04PO4-2.5%MWCNT numuneleri saf LiFePO4 numuneye kıyasla yüksek kapasite göstermişlerdir. LiFe0.96Mg0.04PO4-2.5%MWCNT ve LiFe0.96Mg0.04PO4-0.25%MWCNT numuneleri 100. döngüden sonra en iyi kapasitesi ve daha kararlı olduğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak LiFe0.96Mg0.04PO4-2.5%MWCNT ve LiFe0.96Mg0.04PO4-0.25%MWCNT Mg katkılı pillerin katkılama yapılmamış saf LiFePO4 katot malzemesi kullanılan pillere göre uzun vadede ve yüksek şarj-deşarj hızı daha yüksek kapasiteye sahip olduğu tesbit edilmiştir.
Lithium iron phosphate (LiFePO4) is a promising cathode material for high efficiency lithium-ion batteries. However, LiFePO4 has low conductivity and slow transport of Li+ ions. In this work, the following processes are carried out to overcome these disadvantages: The surface of the particles was coated with a thin layer of carbon to improve electronic conductivity. The Mg element has been doped to provide lithium diffusion inside the particles. Carbon nanotubes were added to increase the electron transport between the particles. During this worke LiFePO4, LiFePO4 -2.5% MWCNT, LiFe0.98Mg0.02PO4 -2.5% MWCNT, LiFe0.96Mg0.04PO4 -2.5% MWCNT and LiFe0.96Mg0.04PO4 -0.25% MWCNT and LiFe0.94Mg0.06PO4 -2.5% MWCNT materials was produced by used hydrothermal reaction method and by sintered in a nitrogen atmosphere at 700 °C. The pproduced samples were characterized by X-ray diffraction (XRD), scanning electron microscopy to determine the crystal structure and particle morphology. Later, the produced samples were converted into cathodes, CR2032 coin cell batteries were produced and their capacity measurements and cyclic voltammetry were examined. The XRD pattern showed that, the LiFePO4 powder has orthorhombic structure (olivine phase) with Pnma space group and no impurity phase is observed, while in higher additives, the impurity phases of the LiFe0.94Mg0.06PO4 -2.5% MWCNT structure was noted. Charge-discharge performances of samples were investigated. The slow charge rate (C / 10, C / 5, C / 2,1C) has been observed that, most of the doped LiFePO4 samples have less capacity than pure LiFePO4 samples. But LiFe0.96Mg0.04PO4-0.25% MWCNT exhibited slightly more capacity than Pure LiFePO4 sample. However, at high charge rates (2C, 3C, 5C), LiFe0.94Mg0.06PO4-2.5%MWCNT and LiFe0.96Mg 0.04PO4-2.5%MWCNT samples showed high capacity compared to pure LiFePO4 sample. LiFe0.96Mg0.04PO4 -2.5%MWCNT ve LiFe0.96Mg0.04PO4-0.25%MWCNT sample were observed to be the best capacity and more stable after the 100th cycle. The result determined that, LiFe0.96Mg0.04PO4 -2.5% MWCNTve LiFe0.96Mg0.04PO4-0.25%MWCNT samples, Mg and MWCNT additive batteries have higher capacity in the long term and higher charge-discharge rate than batteries using pure LiFePO4 cathode material.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

108

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By