Publication:
Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Biyomimikri Algılarının Çizimler Aracılığı ile Belirlenmesi

dc.contributor.authorVelioğlu, Dilara
dc.contributor.authorYakışan, Mehmet
dc.date.accessioned2025-12-11T01:44:53Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı: Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin hayvanların özelliklerinden esinlenerek tasarlamayı düşündükleri teknolojik ürünlerin çizimler aracılığı ile tespit edilmesidir. Materyal ve Yöntem: Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya Samsun il merkezinin bir ortaokulunun 7. sınıfında öğrenim görmekte olan 18’i kız 12’i erkek toplam 30 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kendim seçiyor, kendim tasarlıyorum” çalışma kâğıdı kullanılmıştır. Çalışma kâğıdına göre öğrencilerden hayvanların özelliklerinden esinlenerek tasarlamayı düşündükleri teknolojik ürünleri resim olarak çizmeleri istenmiştir. Çalışmanın verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yapmış oldukları teknolojik ürünlere yönelik çizimler incelendiğinde, en çok askeri araçlara ait tasarımlara yönelik çizimler olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin internette oynadıkları savaş oyunları ve medyada gördükleri savaş görüntülerinden etkilendikleri ifade edilebilir. Ayrıca öğrenciler kara araçları ve günlük hayatta kullanabilecekleri birçok teknolojik ürünlere ait tasarım çizimleri yaptıkları tespit edilmiştir. Önemli Vurgular: Çalışmada öğrenciler, esinlendikleri hayvanların özelliklerini detaylandırarak ve kendi fikirlerini, öğrendiği teorik bilgilerle yorumlayarak tasarlamayı düşündükleri teknolojik ürünler ile farklı becerilerini geliştirdikleri düşünülmektedir. Öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları canlılara karşı ilgisi olan, bilim ve teknolojiyi kullanabilen, üreten, sorgulayan ve fen okuryazarı olarak yetişen bireyler olmaları önemlidir. Bu yüzden FeTeMM eğitiminde biyomimikri uygulamaları artırılabilir ve böylece öğrencilerin canlılardan esinlenerek gerçek teknolojik ürünler tasarlamalarına imkân sağlanabilir.en_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.788413
dc.identifier.endpage129en_US
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage120en_US
dc.identifier.trdizinid1298726
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.788413
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1298726/determination-of-the-biomimicry-perceptions-of-middle-school-7th-grade-students-through-drawings
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45846
dc.identifier.volume30en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOrtaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Biyomimikri Algılarının Çizimler Aracılığı ile Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files