Publication: Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Biyomimikri Algılarının Çizimler Aracılığı ile Belirlenmesi
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Çalışmanın amacı: Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin hayvanların özelliklerinden esinlenerek tasarlamayı düşündükleri teknolojik ürünlerin çizimler aracılığı ile tespit edilmesidir. Materyal ve Yöntem: Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya Samsun il merkezinin bir ortaokulunun 7. sınıfında öğrenim görmekte olan 18’i kız 12’i erkek toplam 30 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kendim seçiyor, kendim tasarlıyorum” çalışma kâğıdı kullanılmıştır. Çalışma kâğıdına göre öğrencilerden hayvanların özelliklerinden esinlenerek tasarlamayı düşündükleri teknolojik ürünleri resim olarak çizmeleri istenmiştir. Çalışmanın verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yapmış oldukları teknolojik ürünlere yönelik çizimler incelendiğinde, en çok askeri araçlara ait tasarımlara yönelik çizimler olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin internette oynadıkları savaş oyunları ve medyada gördükleri savaş görüntülerinden etkilendikleri ifade edilebilir. Ayrıca öğrenciler kara araçları ve günlük hayatta kullanabilecekleri birçok teknolojik ürünlere ait tasarım çizimleri yaptıkları tespit edilmiştir. Önemli Vurgular: Çalışmada öğrenciler, esinlendikleri hayvanların özelliklerini detaylandırarak ve kendi fikirlerini, öğrendiği teorik bilgilerle yorumlayarak tasarlamayı düşündükleri teknolojik ürünler ile farklı becerilerini geliştirdikleri düşünülmektedir. Öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları canlılara karşı ilgisi olan, bilim ve teknolojiyi kullanabilen, üreten, sorgulayan ve fen okuryazarı olarak yetişen bireyler olmaları önemlidir. Bu yüzden FeTeMM eğitiminde biyomimikri uygulamaları artırılabilir ve böylece öğrencilerin canlılardan esinlenerek gerçek teknolojik ürünler tasarlamalarına imkân sağlanabilir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Kastamonu Eğitim Dergisi
Volume
30
Issue
1
Start Page
120
End Page
129
