Publication:
İngilizce Öğretmenliği Adaylarının Gözünden İngilizce Ölçme ve Değerlendirme Dersi

dc.contributor.authorBüyükahıska, Dilek
dc.date.accessioned2025-12-11T00:57:09Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractAraştırmacılar, yabancı dil öğretim ortamındaki hızlı ve sürekli değişikliklerin dil öğretmeni eğitimi programına yeni talepler getirdiği fikrini ortaya koymaktadırlar. Bu nedenle, son tartışmalar ölçme ve değerlendirme gibi temel konulara odaklanmış ve yükseköğretim düzeyindeki çok sayıda çalışma ile araştırılmıştır. Nitekim bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce ölçme ve değerlendirme algılarını ortaya koymayı, daha iyi değerlendirme için beklentilerine değinmeyi, onların ihtiyaçlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İngilizce öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 39 son sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma, nitel bir araştırma tasarımı benimsemiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve seçici kodlama kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde ölçme konusunda büyük bir eğitim gereksinimi algıladıklarını ve İngilizce ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin derin içgörülerinin olmadığını göstermiştir. Dikkat çeken bir diğer bulgu, katılımcıların çoğunluğu İngilizce ölçme ve değerlendirme dersinin mezun olmadan hemen önce verilmesi gerektiği konusunda hemfikirdir. Ayrıca, hemen hemen tüm öğretmen adayları bu dersin gelecekteki kariyerleri açısından katkısına dikkat çekmişler ve derste öğretilmesini istedikleri üç konuyu listeleyerek ders içeriği hakkında önerilerde bulunmuşlardır. Son olarak, Türkiye'deki yükseköğretim ortamında hizmet öncesi öğretmen eğitimi programları için İngilizce ölçme ve değerlendirme dersine yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.29000/rumelide.752539
dc.identifier.endpage596en_US
dc.identifier.issn2148-7782
dc.identifier.issn2148-9599
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage581en_US
dc.identifier.trdizinid397784
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.752539
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/397784/english-language-testing-and-evaluation-course-through-the-lens-of-efl-student-teachers
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40307
dc.identifier.volume0en_US
dc.institutionauthorBüyükahıska, Dilek
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleİngilizce Öğretmenliği Adaylarının Gözünden İngilizce Ölçme ve Değerlendirme Dersien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files