Publication:
İngilizce Öğretmenliği Adaylarının Gözünden İngilizce Ölçme ve Değerlendirme Dersi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Araştırmacılar, yabancı dil öğretim ortamındaki hızlı ve sürekli değişikliklerin dil öğretmeni eğitimi programına yeni talepler getirdiği fikrini ortaya koymaktadırlar. Bu nedenle, son tartışmalar ölçme ve değerlendirme gibi temel konulara odaklanmış ve yükseköğretim düzeyindeki çok sayıda çalışma ile araştırılmıştır. Nitekim bu çalışma İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce ölçme ve değerlendirme algılarını ortaya koymayı, daha iyi değerlendirme için beklentilerine değinmeyi, onların ihtiyaçlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi, İngilizce öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 39 son sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma, nitel bir araştırma tasarımı benimsemiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve seçici kodlama kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde ölçme konusunda büyük bir eğitim gereksinimi algıladıklarını ve İngilizce ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin derin içgörülerinin olmadığını göstermiştir. Dikkat çeken bir diğer bulgu, katılımcıların çoğunluğu İngilizce ölçme ve değerlendirme dersinin mezun olmadan hemen önce verilmesi gerektiği konusunda hemfikirdir. Ayrıca, hemen hemen tüm öğretmen adayları bu dersin gelecekteki kariyerleri açısından katkısına dikkat çekmişler ve derste öğretilmesini istedikleri üç konuyu listeleyerek ders içeriği hakkında önerilerde bulunmuşlardır. Son olarak, Türkiye'deki yükseköğretim ortamında hizmet öncesi öğretmen eğitimi programları için İngilizce ölçme ve değerlendirme dersine yönelik öneriler sunulmuştur.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Volume

0

Issue

19

Start Page

581

End Page

596

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By