Publication:
Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Girişimcilik ve Yenilikçilik Dersinin Etkinliği: Yarı Deneysel Bir Çalışma

dc.contributor.authorBaltacı, Nazlı
dc.contributor.authorDeniz, Hümeyra Tülek
dc.date.accessioned2025-12-10T23:21:06Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractÖZET Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik bölümü öğrencilerine\rverilen girişimcilik ve yenilikçilik dersinin etkinliğini belirlemektir.\rGereç ve Yöntemler: Tek grup ön-test-son-test yarı deneysel araştırma\rtasarımında olan çalışma, Türkiye’de bir üniversitenin Sağlık Bilimleri\rFakültesinde öğrenim gören 113 hemşirelik bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Son sınıf bahar döneminde verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersi kapsamında haftada 2 saatlik teorik bir eğitim programı olarak\ryürütülmüştür. Derste anlatım, soru-cevap, tartışma, örneklendirme,\rgrup çalışmaları, literatür tarama, görselleştirme gibi aktif öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Veriler, “kişisel bilgi formu”, “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği (ÜÖYGÖ)” ve “Bireysel\rYenilikçilik Ölçeği (BYÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistikler ve bağımlı gruplarda ilişkili örneklem t-testi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %68,1’inin inovatif bir ürün\rgeliştirme fikrinin olduğu ve %27,3’ünün fikir ortaya koyma konusunda zorlandığı saptandı. Öğrencilerin yenilikçilik özelliklerinin, eğitim öncesi “kuşkucu”dan eğitim sonrası “sorgulayıcı”ya doğru değiştiği\rve yüksek girişimcilik düzeyine sahip oldukları belirlendi. Öğrencilerin eğitim sonrası BYÖ “toplam ve fikir önderliği alt boyutu” puan ortalamalarının ve ÜÖYGÖ toplam puan ortalamalarının, eğitim öncesine\rgöre yüksek olması istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05).\rSonuç: Hemşirelik öğrencilerine son sınıfta verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersinin, girişimcilik ve yenilikçilik düzeylerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu dersin, hemşirelik bölümü müfredatlarında yer\ralması, bireylerin eğitim-öğretim ve iş hayatına, hemşirelik bakımı sürecine katkı sağlayabilir.en_US
dc.identifier.doi10.5336/nurses.2021-85085
dc.identifier.endpage483en_US
dc.identifier.issn1308-092X
dc.identifier.issn2146-8893
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage472en_US
dc.identifier.trdizinid536026
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/nurses.2021-85085
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/536026/hemsirelik-ogrencilerine-verilen-girisimcilik-ve-yenilikcilik-dersinin-etkinligi-yari-deneysel-bir-calisma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35359
dc.identifier.volume14en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerine Verilen Girişimcilik ve Yenilikçilik Dersinin Etkinliği: Yarı Deneysel Bir Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files