Publication: Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Girişimcilik ve Yenilikçilik Dersinin Etkinliği: Yarı Deneysel Bir Çalışma
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
ÖZET Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik bölümü öğrencilerine\rverilen girişimcilik ve yenilikçilik dersinin etkinliğini belirlemektir.\rGereç ve Yöntemler: Tek grup ön-test-son-test yarı deneysel araştırma\rtasarımında olan çalışma, Türkiye’de bir üniversitenin Sağlık Bilimleri\rFakültesinde öğrenim gören 113 hemşirelik bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Son sınıf bahar döneminde verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersi kapsamında haftada 2 saatlik teorik bir eğitim programı olarak\ryürütülmüştür. Derste anlatım, soru-cevap, tartışma, örneklendirme,\rgrup çalışmaları, literatür tarama, görselleştirme gibi aktif öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Veriler, “kişisel bilgi formu”, “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği (ÜÖYGÖ)” ve “Bireysel\rYenilikçilik Ölçeği (BYÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistikler ve bağımlı gruplarda ilişkili örneklem t-testi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %68,1’inin inovatif bir ürün\rgeliştirme fikrinin olduğu ve %27,3’ünün fikir ortaya koyma konusunda zorlandığı saptandı. Öğrencilerin yenilikçilik özelliklerinin, eğitim öncesi “kuşkucu”dan eğitim sonrası “sorgulayıcı”ya doğru değiştiği\rve yüksek girişimcilik düzeyine sahip oldukları belirlendi. Öğrencilerin eğitim sonrası BYÖ “toplam ve fikir önderliği alt boyutu” puan ortalamalarının ve ÜÖYGÖ toplam puan ortalamalarının, eğitim öncesine\rgöre yüksek olması istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05).\rSonuç: Hemşirelik öğrencilerine son sınıfta verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersinin, girişimcilik ve yenilikçilik düzeylerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu dersin, hemşirelik bölümü müfredatlarında yer\ralması, bireylerin eğitim-öğretim ve iş hayatına, hemşirelik bakımı sürecine katkı sağlayabilir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi
Volume
14
Issue
2
Start Page
472
End Page
483
