Publication: Hemşirelik Eğitiminde Akran Yönderliği Programının Değerlendirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bir hemşirelik bölümünün akredite olabilmesi için sahip olması gereken kriterlerden biri de o bölümde akran yönderliği programının yürütülmesidir. Ancak, literatürde akran yönderliği programını değerlendirecek bir ölçüm aracı mevcut değildir. Bu çalışma, akran yönderliği programının etkililiğini değerlendirmek amacıyla kullanılan olan Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Menti Değerlendirme Formu ve Mentör Değerlendirme Formlarının geçerlik ve güvenirliğini yapmayı amaçlamaktadır. Araştırma metodolojik bir tasarımda yürütülmüştür. Bu çalışma 30.11.2022-30.01.2023 tarihleri arasında Hemşirelik Bölümü’nde Öğrenim gören 573 öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Menti Değerlendirme Formu ve Mentör Değerlendirme Formu kullanılarak toplanmıştır. Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Menti Değerlendirme Formu ve Mentör Değerlendirme Formunun yapı geçerliği Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (CFA) kullanılarak test edilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu'nun altı maddeden, Mentör Değerlendirme Formu'nun altı maddeden ve Menti Değerlendirme Formu'nun da yedi maddeden oluşan son hali verilmiştir. Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Mentör Değerlendirme Formu ve Menti Değerlendirme Formunun Cronbach α güvenirlik katsayıları sırasıyla 0,95, 0,95 ve 0,93 olarak bulunmuştur. Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Mentör Değerlendirme Formu ve Menti Değerlendirme Formu geçerli ve güvenilir ölçüm aracı olduğu belirlenmiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi
Volume
14
Issue
1
Start Page
85
End Page
93
