Publication:
Türkiye ve Singapur İlkokul Matematik Eğitim Programlarının Matematik İçeriklerinin Karşılaştırılması

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye ve Singapur İlkokul Eğitim Programlarının matematik içeriklerinin (öğretim program tanıtımı, matematiksel çerçeve, amaç hedefler, özel amaçlar, öğrenme ve öğretme süreci, matematik kazanımları) benzerlik ve farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemindedir. Veri toplama tekniği olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Doküman olarak yürürlükte olan Türkiye ve Singapur İlkokul Eğitim Programlarının matematik öğretim programları kullanılmıştır. Ulaşılan programlar doküman inceleme yöntemi ile çözümlenmiştir. Analizlerde hem içerik analiz yöntemi hem de betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; her iki program uluslararası sınavlarda başarıyı artıcak şekilde planlanmıştır. Singapur ilkokul eğitim programı daha az kazanımla daha ayrıntı olacak şekilde programı uygulamaktadır. Her iki programda matematiği günlük yaşamda kullanılmasını sağlamayı hedeflerken Türkiye programında örnek durumlar daha az ifade edilmiştir

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Trakya Eğitim Dergisi

Volume

12

Issue

3

Start Page

1403

End Page

1425

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By