Publication: Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının Empatik Eğilimlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
| dc.contributor.author | Boran, Göksel | |
| dc.contributor.author | Çetin, Şirin | |
| dc.contributor.author | Şahin, Çavuş | |
| dc.contributor.author | Arcagök, Serdar | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-11T01:41:58Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
| dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı temel eğitim bölümünde öğrenimlerini sürdüren öğretmen adaylarının empatikeğilimlerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini 2017 - 2018 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel EğitimBölümü’nde öğrenimlerini sürdüren öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Empatik EğilimÖlçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde non parametrik testlerden Mann-Whitney U testikullanılmıştır. Ayrıca yüzde (%), frekans (f), aritmetik ortalama ( ) ve Standart Sapma (Ss) değerleri de verianalizinde kullanılan diğer analiz teknikleridir. Elde edilen araştırma bulguları sonucunda temel eğitimbölümündeki öğretmen adaylarının empatik eğilimlerini belirlemede cinsiyet ve sınıf değişkeninin etkili olduğusaptanmıştır. Buna karşın anabilim değişkeninin öğretmen adaylarının empatik eğilimlerini belirlemede etkili birdeğişken olmadığı ortaya çıkmıştır. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.29329/mjer.2018.172.1 | |
| dc.identifier.endpage | 14 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1309-0682 | |
| dc.identifier.issue | 26 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 312704 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.29329/mjer.2018.172.1 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/312704/temel-egitim-bolumu-ogretmen-adaylarinin-empatik-egilimlerinin-farkli-degiskenler-acisindan-incelenmesi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/45357 | |
| dc.identifier.volume | 12 | en_US |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Tarih | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.title | Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının Empatik Eğilimlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
