Publication: Temel Eğitim Bölümü Öğretmen Adaylarının Empatik Eğilimlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı temel eğitim bölümünde öğrenimlerini sürdüren öğretmen adaylarının empatikeğilimlerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini 2017 - 2018 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel EğitimBölümü’nde öğrenimlerini sürdüren öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Empatik EğilimÖlçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde non parametrik testlerden Mann-Whitney U testikullanılmıştır. Ayrıca yüzde (%), frekans (f), aritmetik ortalama ( ) ve Standart Sapma (Ss) değerleri de verianalizinde kullanılan diğer analiz teknikleridir. Elde edilen araştırma bulguları sonucunda temel eğitimbölümündeki öğretmen adaylarının empatik eğilimlerini belirlemede cinsiyet ve sınıf değişkeninin etkili olduğusaptanmıştır. Buna karşın anabilim değişkeninin öğretmen adaylarının empatik eğilimlerini belirlemede etkili birdeğişken olmadığı ortaya çıkmıştır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Volume
12
Issue
26
Start Page
1
End Page
14
