Publication:
Kamu Hastanelerinde Çalışan Başhekim ve Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlerinin İletişim Becerilerine Yönelik Tanımlayıcı Bir Araştırma

dc.contributor.authorŞen, Hanife Tiryaki
dc.contributor.authorBaydın, Nihal Ünaldı
dc.contributor.authorSoydaş, Ayda Uzunçarşılı
dc.contributor.authorPolat, Şehrinaz
dc.date.accessioned2025-12-11T00:58:32Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempT.C. Sağlık Bakanlığı,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Marmara Üniversitesi,İstanbul Üniversitesien_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma hastane yöneticilerinin kendi iletişim becerilerine yönelik bakış açılarını ortaya koymak amacıyla tanımlayıcı tasarımda gerçekleştirildi.Hastalar ve Yöntem: Araştırmanın evrenini İstanbul’daki 6 Kamu Hastaneler Birliğine bağlı 56 hastanede görevli başhekim ve sağlık bakım hizmetleri müdürü, örneklemini ise, araştırmaya katılmayı kabul eden 41 başhekim ve 42 sağlık bakım hizmetleri müdürü olmak üzere toplam 83 hastane yöneticisi oluşturdu. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve İletişim Becerileri Ölçeği kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel analizlerin yanı sıra Student t testi, Mann Whitney U testi ve ilişkilerin değerlendirilmesinde Pearson Korelasyon Analizi, Spearman’s Korelasyon Analizi kullanıldı.Bulgular: Araştırmanın sonucunda, yöneticilerin İletişim Becerileri Ölçeği alt boyutlarından aldıkları puanlara göre en yüksek alınan ilk üç boyut sırasıyla İletişim İlkeleri ve Temel Beceriler alt boyutu, Etkin Dinleme ve Sözel Olmayan İletişim alt boyutu, İletişim Kurmaya İsteklilik alt boyutu olduğu belirlendi. Ölçekten alınan en düşük puan ortalamasının Kendini İfade etme alt boyutuna ait olduğu saptandı. Bağımsız değişkenler ile ölçek puan karşılaştırmalarında ise ölçeğin İletişim İlkeleri ve Temel Beceriler alt boyut puan ortalamasının medeni duruma göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu (p<0,05), medeni durumu evli olan yöneticilerin İletişim İlkeleri ve Temel Becerilerden aldıkları puan ortalamasının bekâr olan yöneticilere göre daha yüksek olduğu belirlendi.Sonuç: Yöneticilerin iletişim ilkeleri ve temel becerileri konusunda iyi oldukları, kendilerini iyi ifade ettikleri, iletişim kurmayaistekli oldukları, etkin dinleme ve sözel olmayan iletişim kurmada iyi oldukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.31067/0.2020.310
dc.identifier.endpage588en_US
dc.identifier.issn1309-470X
dc.identifier.issn1309-5994
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage582en_US
dc.identifier.trdizinid366177
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31067/0.2020.310
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/366177/kamu-hastanelerinde-calisan-bashekim-ve-saglik-bakim-hizmetleri-mudurlerinin-iletisim-becerilerine-yonelik-tanimlayici-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40556
dc.identifier.volume11en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAcıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleKamu Hastanelerinde Çalışan Başhekim ve Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlerinin İletişim Becerilerine Yönelik Tanımlayıcı Bir Araştırmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files