Publication:
Kamu Hastanelerinde Çalışan Başhekim ve Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlerinin İletişim Becerilerine Yönelik Tanımlayıcı Bir Araştırma

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Bu araştırma hastane yöneticilerinin kendi iletişim becerilerine yönelik bakış açılarını ortaya koymak amacıyla tanımlayıcı tasarımda gerçekleştirildi.Hastalar ve Yöntem: Araştırmanın evrenini İstanbul’daki 6 Kamu Hastaneler Birliğine bağlı 56 hastanede görevli başhekim ve sağlık bakım hizmetleri müdürü, örneklemini ise, araştırmaya katılmayı kabul eden 41 başhekim ve 42 sağlık bakım hizmetleri müdürü olmak üzere toplam 83 hastane yöneticisi oluşturdu. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve İletişim Becerileri Ölçeği kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel analizlerin yanı sıra Student t testi, Mann Whitney U testi ve ilişkilerin değerlendirilmesinde Pearson Korelasyon Analizi, Spearman’s Korelasyon Analizi kullanıldı.Bulgular: Araştırmanın sonucunda, yöneticilerin İletişim Becerileri Ölçeği alt boyutlarından aldıkları puanlara göre en yüksek alınan ilk üç boyut sırasıyla İletişim İlkeleri ve Temel Beceriler alt boyutu, Etkin Dinleme ve Sözel Olmayan İletişim alt boyutu, İletişim Kurmaya İsteklilik alt boyutu olduğu belirlendi. Ölçekten alınan en düşük puan ortalamasının Kendini İfade etme alt boyutuna ait olduğu saptandı. Bağımsız değişkenler ile ölçek puan karşılaştırmalarında ise ölçeğin İletişim İlkeleri ve Temel Beceriler alt boyut puan ortalamasının medeni duruma göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu (p<0,05), medeni durumu evli olan yöneticilerin İletişim İlkeleri ve Temel Becerilerden aldıkları puan ortalamasının bekâr olan yöneticilere göre daha yüksek olduğu belirlendi.Sonuç: Yöneticilerin iletişim ilkeleri ve temel becerileri konusunda iyi oldukları, kendilerini iyi ifade ettikleri, iletişim kurmayaistekli oldukları, etkin dinleme ve sözel olmayan iletişim kurmada iyi oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi

Volume

11

Issue

4

Start Page

582

End Page

588

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By