Publication:
Klasik İslam Filozoflarında Şehir-Felsefe İlişkisi Sorunu

dc.contributor.advisorTatar, Burhanettin
dc.contributor.authorSayın, Fatma
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:35Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:35Z
dc.date.issued2010
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe Bölümü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı / İslam Felsefesi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 76993en_US
dc.description.abstractKlasik Yunan Filozoflarının şehir hakkındaki düşünceleri, klasik İslam filozoflarına bir önbilgi/bir bakış açısı kazandırmış görünmektedir. Bu bakış açısıyla Farabi, felsefenin şehirde başat unsuru olması gerektiği sonucuna varmıştır. İslam şehirlerinde felsefenin dilsel boyutta din dilinin yerini tutamayacağını fark eden İbn Sina felsefenin din dilinin yorumlanması sürecinde şehrin bir karakteri haline gelebileceğinin ilk örneklerini sergilemiştir. İbn Bacce, felsefenin/filozofun İslam şehirlerindeki olumsuz imajını mütevahhid ironisiyle ortaya koyarak şehir-felsefe ilişkisi sorununu tersinden okumamıza imkan vermiştir. Şehir-felsefe ilişkisini kurgusal anlatı metoduyla anlatan İbn Tufeyl, şehrin diline felsefi imaları bulunan işaretler bırakarak insanlara felsefi düşünceye bir hazırlık eğitimi sunmuştur.Anahtar KelimelerŞehir, Felsefe, Din dili, Reflektif Düşünme, Diyalojik Düşünme.
dc.description.abstractIt seems that classical Greek philosophers? ideas on the notion `city? (polis) paved way for classical Muslim philosophers to have a fore-knowledge and perspective toward the cities. From this viewpoint, Farabi proposes that philosophy should be a constitutive part of cities. Ibn Sina gives us some examples of the claim that philosophy can be a main character of cities by interpreting the main texts of Islam. He follows this way since he is aware of the fact that philosophical language cannot receive the position of religious language within Islamic cities. Ibn Bajjah allows us to read ironically the relationship between city and philosophy in terms of his image `mutawahhid? which represents the negative reception of philosophy within Islamic cities. Ibn Tufail proposes a preparatory stage for philosophical education in terms of his fictive character ?Hayy b. Yaqzan? who symbolizes the embodiment of metaphorical language.Key WordsCity, Philosophy, Religious Language, Reflective Thinking, Dialogical Thinking.en_US
dc.formatVI, 99 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage111
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=veR1mHu9yoWjwcVUjCEoPE2QD58ORzQect3gRuILumU7L6BRjuDyK0lgL3tENqqH
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/76993.pdf
dc.identifier.yoktezid278559
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin
dc.subjectFelsefe
dc.subjectFarabi
dc.subjectFelsefe
dc.subjectFelsefeciler
dc.subjectKentler
dc.subjectİbn Sina
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectİslam Alimleri
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectİslam Felsefesi
dc.subjectFarabien_US
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectPhilosophersen_US
dc.subjectCitiesen_US
dc.subjectIbn Sinaen_US
dc.subjectIslamic Scholarsen_US
dc.subjectIslamic Philosophyen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS S274k 2010en_US
dc.titleKlasik İslam Filozoflarında Şehir-Felsefe İlişkisi Sorunu
dc.titleThe Problem of Relationship Between City and Philosophy in Classical Islamic Philosophersen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files