Publication: İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kavramları İle İlgili Çizimlerinin Analizi
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilkokul öğrencilerinin çevre konusunda çizdikleriresimlerle çevreye yönelik algılarını belirlemektir. Bu amaçla Samsun İlmerkezinde iki ilkokul çalışma için seçilmiş ve seçilen ilkokullardakibirinci sınıflardan 38, ikinci sınıflardan 64, üçüncü sınıflardan 59 vedördüncü sınıflardan 50 olmak üzere toplam 211 öğrenci çalışmaya dahiledilmiştir. Çalışmada öğrencilerden, önce “Çevre kirliliği” daha sonra da“Temiz çevre” kavramlarıyla ilgili ayrı ayrı resimler çizmeleri istenmiştir.Daha sonra her bir öğrenci ile yapılan görüşmeler ile çizdikleri resimleriaçıklamaları ve “Sizce çevre kirliliği nedir?” “Çevre kirliliğine sebep olanfaktörler nelerdir?” “Çevre kirliliği nasıl önlenebilir?” “Temiz bir çevre içinneler yapmalıyız?” gibi soruları cevaplamaları istenmiştir. Öğrencilerinçizdikleri resimler görüşmelerdeki açıklamaları da dikkate alınarak analizedilmiştir. Yapılan analizler sonucunda en yaygın çevre kirliliği olarakevsel atıklardan oluşan “çöp” kavramına tüm sınıflarda çizilen resimlerdeyer verildiği görülmüştür. Bu çevre sorunu yanında hava kirliliğine ve buiki soruna oranla daha az öğrencinin su kirliliği kapsamında deniz kirliliğineilişkin çizimler yaptığı tespit edilmiştir. Diğer çevre sorunlarına resimlerdeneredeyse hiç yer verilmemiştir. Öğrenciler temiz çevre kavramı hakkındaçöplerin atılmadığı, akarsu, ağaç ve yeşilliğin olduğu çizimler yapmışlardır.Sonuç olarak ilkokul öğrencilerinin çevre kirliliği hakkında çok sınırlı birbilgiye sahip oldukları, çevre kirliliğine çoğunlukla çöplerin sebepolduğunu ve çöplerin toplanmasıyla çevre kirliliğinin büyük orandaönlenebileceğini düşündükleri anlaşılmaktadır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Trakya Eğitim Dergisi
Volume
8
Issue
1
Start Page
97
End Page
113
