Show simple item record

dc.contributor.authorErgun, Mustafa
dc.contributor.authorAvcı, Senem
dc.date.accessioned2020-06-21T10:40:23Z
dc.date.available2020-06-21T10:40:23Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNek16WXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/9343
dc.description.abstractBu çalışma Hollanda’daki ve Türkiye’deki fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarının bu programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının bakış açılarını karşılaştırmayı amaç edinmiştir. Araştırmada her iki ülkedeki öğretmen yetiştirme programları incelenmiş ve öğretmen adaylarının tutumlarını ölçmek için geliştirilen ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan tutum ölçeği öğretmen adaylarının yetiştirildikleri program hakkındaki görüşlerini almak için hazırlanmıştır. 5’li likert şeklinde hazırlanmış olan maddeler 39 sorudan oluşmaktadır. İki ülkenin de fen bilgisi öğretmen adayları cevapları analiz edilerek değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Türkiye’deki ve Hollanda’daki fen bilgisi öğretmen yetiştirme programıyla ilgili öğretmen adaylarının programa, laboratuara, öğretmenlik uygulamalarına, öğretim teknolojilerine, uluslararası karşılaştırmalı eğitim çalışmalarına bakış açılarında benzerlikler ve farklılıklar olduğu gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare Dutch and Turkish pre service science teachers‘ perspectives on their science teacher training programs. Measurement instrument used in this study was prepared by the researchers in their mother tongue and then was translated into Dutch. The questionnaire has 39-items. Reliability analysis of the instrument revealed that the Cronbach-Alpha coefficient in Turkish was (.784) and in Dutch was (.804) for the whole of the instrument. Measurement instrument was administered to 143 preservice science teachers to determine their perspectives. The results showed that there are many differences and similarities on the perspectives of preservice science teachers into science teacher training programs in Turkey and Netherlands. Suggestions have been made under the light of the results.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleA comparison of Dutch and Turkish preservice science teachers' perspectives on science teacher training programen_US
dc.title.alternativeHollanda ve Türkiye'deki fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programları hakkında öğretmen adaylarının görüşlerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record