Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜk, Zuhal Çilingir
dc.contributor.authorDoğan, Seden
dc.date.accessioned2020-06-21T10:39:43Z
dc.date.available2020-06-21T10:39:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2019.399
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpRek16UTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/9199
dc.description.abstractMarka imajı, pazarlama literatürünün önemli konularından biridir. Ancak marka imajıkonusunu Sosyal Ağ Analizi kullanarak inceleyen araştırmaların sayısı azdır. Bu kapsamdaaraştırmanın amacı fast food sektöründe lider iki marka olan McDonald’s ve Burger King’inimajlarını, hedef kitlesi olarak görülen öğrencilerin bilinçaltı ve bilinçüstü çağrışımlarındanyola çıkarak, Sosyal Ağ Analizi ile ortaya koymaktır. Analizden elde edilen sonuçlara göreBurger King’e özgü çağrışımlar at eti, ateş seni çağırıyor, hızlı servis, ice-tea ve mayoneziken, McDonald’s markasına özgü olanlar Big Mac, M harfi ve McDonald’s gibisi yoksloganı olarak tespit edilmiştir. Bu sonuca göre markaların kendilerine has olan buçağrışımlara odaklanmalarının, marka konumlarının farklılaşmasına ve güçlendirmelerinekatkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractBrand image is one of the important issues in marketing literature. However, there are fewresearches that examine the issue of brand image using Social Network Analysis. In thiscontext, the aim of the research is to reveal the images of McDonald's and Burger King, thetwo leading brands in the fast food sector, by means of Social Network Analysis based onthe unconscious and subconscious connotations of the students seen as the target audience.According to the results obtained from the analysis of the Burger King of meat, fire, callyou, fast service, ice-tea and mayonnaise, while McDonald ices brand-specific Mac Mac,M letter and McDonald’s has been identified as a slogan. According to this result, it isthought that the focus of the brands on these specific associations will contribute to thedifferentiation and strengthening of brand positions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2019.399en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMcDonald’s ve Burger King’e Yönelik Tüketici Algılamalarının Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of Consumer Perceptions towards McDonald's and Burger King with Social Network Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage918en_US
dc.identifier.endpage936en_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster