• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tümel Dosya Değerlendirme Sisteminin Almanca Öğretimi İçin İlköğretim Okullarında Uygulanması

Date

2004

Author

Bolat, Hasan
Kayhan, Günay

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma Samsun’da üç ilköğretim okulunda tümel dosya değerlendirme sistemi Almanca’yı zorunlu ikinci yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerde gerçekleştirildi. Uygulamanın yapıldığı okullarda öğrenci başarılarının geleneksel sınavlarla ölçüldüğü sınıflar kontrol grubu, tümel dosya değerlendirme sisteminin uygulandığı sınıflar deney grubu olarak rasgele seçildi. Burada geleneksel sınavlarla yapılan ölçme değerlendirme sonuçları ile tümel dosya değerlendirme sisteminin uygulandığı deney grubundan elde edilen sonuçlar değerlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı her iki sistemden hangisinin öğrencilerin yaş ve dil düzeylerine uygun olduğu sorusuna yanıt aramaktır.
 
In this study, the portfolio has been applied to students who learn German as a second foreign language in three different primary schools in Samsun. Classes, in which the performance of children has been assessed with traditional exams have been selected as the control group. The classes in which the performance of the children with portfolio has been evaluated have been randomly selected as the test group. Meanwhile, the results of the traditional exams have been compared with the results obtained by the test group. The aim of the study is to find an answer to which of these two systems is appropriate for the age and language level of the children in 6 th and 7 th Grades.
 

Source

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

0

Issue

18

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXprNU5qRXg=
https://hdl.handle.net/20.500.12712/9181

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.