Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşer, Uğur
dc.contributor.authorBozoğlu, Mehmet
dc.date.accessioned2020-06-21T10:39:04Z
dc.date.available2020-06-21T10:39:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-127X
dc.identifier.issn2148-127X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24925/turjaf.v6i8.1002-1007.1835
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJek16TTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8973
dc.description.abstractDeğer zinciri, bir malın üretimiyle başlar, nihai ürünün tüketimiyle sona erer. Çalışmanınamacı, tarımsal değer zincirini açıklayarak, tarımsal değer zincirinde değer yaratanfaaliyetleri ortaya koymaktır. Araştırmada literatür taraması yaklaşımındanyararlanılmıştır. Tarımsal değer zincirinin yedi aşaması söz konusu olup, bunlar sırasıylagirdi tedariki, üretim, üretici örgütleri, tüccarlar, işleyiciler, toptancılar ve perakendecilerşeklindedir. Değer zincirinde ürün kalitesinin yükseltilmesi, üründe farklılaşmasağlanması ya da sistemin etkinliğinin artırılması yoluyla rakiplere karşı avantajsağlanması hedeflenmektedir. Tarımsal ürünlerin üretim maliyetlerine, kullanılan girdimiktarından teknoloji transferine kadar birçok unsur etki etmekte iken, organik tarım veiyi tarım uygulamaları gibi yaklaşımlarla üründe farklılaşma sağlanarak değeryaratılabilmektedir. Tarım sektöründe büyük işletmeler değer zincirini bir bütün olarakele alabilmelerine rağmen, süreçten erken çıkmak zorunda kalan küçük ve orta ölçekliişletmelerin süreçte kalabildikleri sürece değer yaratan faaliyetlere odaklanmalarıgerekmektedir. Değer zinciri analizi yaklaşımıyla tarım sektöründeki bazı temelsorunların çözümüne katkı sağlanması mümkün olabilecektir.en_US
dc.description.abstractA value chain starts with the production of a primary commodity, ends with theconsumption of the final product. The aim of this study was to explain the agriculturalvalue chain and to determine of value-creating activities in the agriculture sector. Theliterature review approach was utilized in the research. The agricultural value chain hasseven stages which are input supply, production, producer organizations, traders,processors, wholesalers, and retailers respectively. In the value chain, it is aimed to getadvantages against competitors by increasing the quality of crops and products, productdifferentiation or increasing the efficiency of the system. While the production costs ofagricultural crops and products were affected by the input use and technology, productdifferentiation could be realized by the approaches of organic agriculture and goodagricultural practices, etc. Although large enterprises in the agricultural sector couldhandle the value chain as a whole, small and medium-sized enterprises which had toleave the process early should focus on creating value as long as they remain in theprocess. With value chain analysis approach, it would be possible to contribute to thesolution of certain main problems in the agricultural sector.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.24925/turjaf.v6i8.1002-1007.1835en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZiraat Mühendisliğien_US
dc.subjectGıda Bilimi ve Teknolojisien_US
dc.titleTarımsal Değer Zincirinde Değer Yaratan Faaliyetlerin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Value-Creating Activities in the Agricultural Value Chainen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage1002en_US
dc.identifier.endpage1007en_US
dc.relation.journalTürk Tarım - Gıda Bilim ve Teknoloji dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster