Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİpçioğlu, İsa
dc.contributor.authorUysal, Gürhan
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:31Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:31Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-2860
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd01EVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8922
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; insan kaynakları uygulamaları ile duygusal bağlılık arasında satış gücü üzerinde nasıl bir ilişki olduğunu ve etkisini incelemektir. İşe alma, eğitim, performans değerleme ve ücretleme insan kaynakları uygulamaları olarak araştırmada dikkate alınmıştır. Araştırma sonucuna göre, insan kaynakları uygulamalarının ilaç firmalarının satışgücü elemanlarında kısmen duygusal bağlılık geliştirdiği anlaşılmaktadır. Çalışmanın bir alt amacı olarak ise insan kaynakları uygulamalarının firmanın satış gücü elemanları üzerinde cinsiyet, yaş, gelir ve firmanın personel sayısı bakımından farklılıklar gösterip göstermediğini tespit etmektir. Yapılan t testi ve oneway ANOVA testi sonuçlarına göre sadece performans değerleme uygulamasında firmaların personel sayısı bakımından farklılıklar vardır. Bu sonuçlar satış gücü elemanlarının insan kaynakları uygulamalarını aynı şekilde algıladığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to explore relation between human resource (HR) practices and affective commitment and to determine how HR practices affect on affective commitment of sales forces in medical firms. HR practices include staffing, training, performance appraisal and wage. The results of this study highlight that HR practices partly generate affective commitment for sales forces in medical firms. Another aim of this study is to determine the variance between sales force demography to understand their perceptions about HR practices in medical firms. One-way ANOVA show there is only difference between employees of firms on performance appraisal. The results of study also highlight sales forces in medical firms have perceived HR practices in the same way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİnsan kaynakları uygulamaları ve duygusal bağlılık arasındaki ilişki: İlaç firmaları satış gücü üzerine bir analizen_US
dc.title.alternativeRelationship between human resource practices and affective commitment: An analysis on sales forces in medical firmsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.relation.journalİş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster