• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İnsan kaynakları uygulamaları ve duygusal bağlılık arasındaki ilişki: İlaç firmaları satış gücü üzerine bir analiz

Tarih

2009

Yazar

İpçioğlu, İsa
Uysal, Gürhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın temel amacı; insan kaynakları uygulamaları ile duygusal bağlılık arasında satış gücü üzerinde nasıl bir ilişki olduğunu ve etkisini incelemektir. İşe alma, eğitim, performans değerleme ve ücretleme insan kaynakları uygulamaları olarak araştırmada dikkate alınmıştır. Araştırma sonucuna göre, insan kaynakları uygulamalarının ilaç firmalarının satışgücü elemanlarında kısmen duygusal bağlılık geliştirdiği anlaşılmaktadır. Çalışmanın bir alt amacı olarak ise insan kaynakları uygulamalarının firmanın satış gücü elemanları üzerinde cinsiyet, yaş, gelir ve firmanın personel sayısı bakımından farklılıklar gösterip göstermediğini tespit etmektir. Yapılan t testi ve oneway ANOVA testi sonuçlarına göre sadece performans değerleme uygulamasında firmaların personel sayısı bakımından farklılıklar vardır. Bu sonuçlar satış gücü elemanlarının insan kaynakları uygulamalarını aynı şekilde algıladığını göstermektedir.
 
The aim of this study is to explore relation between human resource (HR) practices and affective commitment and to determine how HR practices affect on affective commitment of sales forces in medical firms. HR practices include staffing, training, performance appraisal and wage. The results of this study highlight that HR practices partly generate affective commitment for sales forces in medical firms. Another aim of this study is to determine the variance between sales force demography to understand their perceptions about HR practices in medical firms. One-way ANOVA show there is only difference between employees of firms on performance appraisal. The results of study also highlight sales forces in medical firms have perceived HR practices in the same way.
 

Kaynak

İş Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi

Cilt

11

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd01EVTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8922

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.