Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgun, Mustafa
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:18Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBME5URXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8885
dc.description.abstractBu araştırmada İsviçre ve Türkiye'deki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Bu araştırmada her iki ülkedeki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının içerikleri, derslerinin çeşitleri, kredileri açısından incelenmiş ve programlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalı araştırmalarda kullanılan değişik yaklaşımlar ikisi olan yatay ve tanımlayıcı yaklaşımlar bu çalışmada kullanılmıştır. Bu araştırma Avrupa Birliği üyesi olmayı kabul etmeyen İsviçre'nin Cenevre Kantonu ve Cenevre Üniversitesindeki sınıf öğretmeni yetiştirme programı ve Avrupa Birliği üyesi adayı Türkiye'deki Ondokuz Mayıs Üniversitesi sınıf öğretmeni incelenmiştir. Sonuç olarak, her iki ülkedeki sınıf öğretmeni yetiştirme programları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ışığında sınıf öğretmeni yetiştirme programlarına öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to compare primary teacher education programs in Switzerland and Turkey. In this research, in both countries are investigated from the point of content of primary teacher education programs, types of lecture, credits and in both countries are compared the similarities and differences between the programs. Descriptive and horizontal approaches are used in this research. This research is limited with Geneva Canton of Switzerland and the primary teacher education program at The University of Geneva and the primary teacher education program at Ondokuz Mayis University in Turkey. According to obtained results on this study, it can be say that even though these countries have some similarities about teacher education system. Some suggestions about primary teacher education system in Turkey have been offered based on the results of the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİsviçre ve Türkiye Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of Primary Teacher Education Programs in Switzerland and Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster