• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İsviçre ve Türkiye Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması

Date

2015

Author

Ergun, Mustafa

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmada İsviçre ve Türkiye'deki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Bu araştırmada her iki ülkedeki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının içerikleri, derslerinin çeşitleri, kredileri açısından incelenmiş ve programlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalı araştırmalarda kullanılan değişik yaklaşımlar ikisi olan yatay ve tanımlayıcı yaklaşımlar bu çalışmada kullanılmıştır. Bu araştırma Avrupa Birliği üyesi olmayı kabul etmeyen İsviçre'nin Cenevre Kantonu ve Cenevre Üniversitesindeki sınıf öğretmeni yetiştirme programı ve Avrupa Birliği üyesi adayı Türkiye'deki Ondokuz Mayıs Üniversitesi sınıf öğretmeni incelenmiştir. Sonuç olarak, her iki ülkedeki sınıf öğretmeni yetiştirme programları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ışığında sınıf öğretmeni yetiştirme programlarına öneriler getirilmiştir.
 
The purpose of this study is to compare primary teacher education programs in Switzerland and Turkey. In this research, in both countries are investigated from the point of content of primary teacher education programs, types of lecture, credits and in both countries are compared the similarities and differences between the programs. Descriptive and horizontal approaches are used in this research. This research is limited with Geneva Canton of Switzerland and the primary teacher education program at The University of Geneva and the primary teacher education program at Ondokuz Mayis University in Turkey. According to obtained results on this study, it can be say that even though these countries have some similarities about teacher education system. Some suggestions about primary teacher education system in Turkey have been offered based on the results of the study.
 

Source

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

1

Issue

16

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBME5URXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8885

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.