Türkiye’de yüksek din öğretimi: Nicelik mi nitelik mi?
Özet
Bilindiği gibi son birkaç senedir, ülkemizde hem ilahiyat fakültelerininsayısında hem de öğrenci sayısında ciddi artışlar yaşanmaktadır. ancakbu artışla birlikte kalite ve nitelik konusunda önemli düşüşler yaşanmaktadır. İşte bu makale önce, öğrenci sayılarındaki artış, bölümsorunu,devam sorunu, dersle rin niteliği ve sayısı, değerlendirmeşekli,dersişlenişlerindeizlenenmetot ve yöntem konuları açısından ilahiyat fakültelerinin mevcut durumunu ele ala rak, daha sonra çağdaş dünyadaki ilahiyat fakültelerinden örnekler vererek ideal bir ilahiyat fakültesinin nasıl olması gerektiği konusunda bazı ipuçları vermeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla makalede, ABD, Kanada ve İngilterede bulunanilahiyat fakültelerindeki lisans ve lisansüstü ders programları ele alınarak mevcut durumumuz incelenmeye çalışılacaktır. Makale bazı önerilerle sona ermektedir. Asitisknown,thereisagreatincreaseinbothinthenumberoffacultyoftheologies and students in our country in recent times. However, there is aseriousdecreaseinthequalityofthesefacultieswiththisincrease.Thisarti‐ cleexaminesthecurrentsituationofthefacultyoftheologiesintermsoftheincreaseofthenumberofstudents,thequestionofdepartment,thequestionof attending to the faculty and discipline, the content and the quality of thecourses, the style of evaluation of the courses, and methods and techniquesfollowedinthecourses.Then,givingsomeexamplesfromfacultiesoftheolo‐ gy in the contemporary world, it compares Turkish religious education sys‐ temwithotherworldfacultiesoftheologyanditadvocatesidealfacultiesoftheologyinTurkey.Inordertounderstandourcurrentsituation,itanalysesbothundergraduateandgraduatecoursesfollowedinthefacultiesoftheolo‐
Kaynak
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi DergisiCilt
0Sayı
35Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNE9ETXpNdz09https://hdl.handle.net/20.500.12712/8878