• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye’de yüksek din öğretimi: Nicelik mi nitelik mi?

Tarih

2013

Yazar

Köylü, Mustafa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bilindiği gibi son birkaç senedir, ülkemizde hem ilahiyat fakültelerininsayısında hem de öğrenci sayısında ciddi artışlar yaşanmaktadır. ancakbu artışla birlikte kalite ve nitelik konusunda önemli düşüşler yaşanmaktadır. İşte bu makale önce, öğrenci sayılarındaki artış, bölümsorunu,devam sorunu, dersle rin niteliği ve sayısı, değerlendirmeşekli,dersişlenişlerindeizlenenmetot ve yöntem konuları açısından ilahiyat fakültelerinin mevcut durumunu ele ala rak, daha sonra çağdaş dünyadaki ilahiyat fakültelerinden örnekler vererek ideal bir ilahiyat fakültesinin nasıl olması gerektiği konusunda bazı ipuçları vermeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla makalede, ABD, Kanada ve İngilterede bulunanilahiyat fakültelerindeki lisans ve lisansüstü ders programları ele alınarak mevcut durumumuz incelenmeye çalışılacaktır. Makale bazı önerilerle sona ermektedir.
 
Asitisknown,thereisagreatincreaseinbothinthenumberoffacultyoftheologies and students in our country in recent times. However, there is aseriousdecreaseinthequalityofthesefacultieswiththisincrease.Thisarti‐ cleexaminesthecurrentsituationofthefacultyoftheologiesintermsoftheincreaseofthenumberofstudents,thequestionofdepartment,thequestionof attending to the faculty and discipline, the content and the quality of thecourses, the style of evaluation of the courses, and methods and techniquesfollowedinthecourses.Then,givingsomeexamplesfromfacultiesoftheolo‐ gy in the contemporary world, it compares Turkish religious education sys‐ temwithotherworldfacultiesoftheologyanditadvocatesidealfacultiesoftheologyinTurkey.Inordertounderstandourcurrentsituation,itanalysesbothundergraduateandgraduatecoursesfollowedinthefacultiesoftheolo‐
 

Kaynak

Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Cilt

0

Sayı

35

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNE9ETXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8878

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.