• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye’de yüksek din öğretimi: Nicelik mi nitelik mi?

Date

2013

Author

Köylü, Mustafa

Metadata

Show full item record

Abstract

Bilindiği gibi son birkaç senedir, ülkemizde hem ilahiyat fakültelerininsayısında hem de öğrenci sayısında ciddi artışlar yaşanmaktadır. ancakbu artışla birlikte kalite ve nitelik konusunda önemli düşüşler yaşanmaktadır. İşte bu makale önce, öğrenci sayılarındaki artış, bölümsorunu,devam sorunu, dersle rin niteliği ve sayısı, değerlendirmeşekli,dersişlenişlerindeizlenenmetot ve yöntem konuları açısından ilahiyat fakültelerinin mevcut durumunu ele ala rak, daha sonra çağdaş dünyadaki ilahiyat fakültelerinden örnekler vererek ideal bir ilahiyat fakültesinin nasıl olması gerektiği konusunda bazı ipuçları vermeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla makalede, ABD, Kanada ve İngilterede bulunanilahiyat fakültelerindeki lisans ve lisansüstü ders programları ele alınarak mevcut durumumuz incelenmeye çalışılacaktır. Makale bazı önerilerle sona ermektedir.
 
Asitisknown,thereisagreatincreaseinbothinthenumberoffacultyoftheologies and students in our country in recent times. However, there is aseriousdecreaseinthequalityofthesefacultieswiththisincrease.Thisarti‐ cleexaminesthecurrentsituationofthefacultyoftheologiesintermsoftheincreaseofthenumberofstudents,thequestionofdepartment,thequestionof attending to the faculty and discipline, the content and the quality of thecourses, the style of evaluation of the courses, and methods and techniquesfollowedinthecourses.Then,givingsomeexamplesfromfacultiesoftheolo‐ gy in the contemporary world, it compares Turkish religious education sys‐ temwithotherworldfacultiesoftheologyanditadvocatesidealfacultiesoftheologyinTurkey.Inordertounderstandourcurrentsituation,itanalysesbothundergraduateandgraduatecoursesfollowedinthefacultiesoftheolo‐
 

Source

Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Volume

0

Issue

35

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNE9ETXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8878

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Library || Ondokuz University || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs University, Samsun, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Ondokuz University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.