• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İngilizce Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Cep Telefonu ile ilgili Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi

Tarih

2016

Yazar

Şenel, Müfit

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı Samsun 19 Mayıs Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında okumakta olan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin cep telefonu ile ilgili algılarının metafor analizi ile araştırılmasıdır. Nitel araştırma yöntemi ve olgu bilim deseni çalışmanın esasını teşkil etmektedir. Çalışmada 123 öğrenci yer almıştır. Öğrencilerden, 'Cep telefonu ....... gibidir çünkü .............' cümlesini tamamlamaları istenmiştir. İçerik analizi ile elde edilen veriler sonucunda 69 metafor ve bu metaforların ortak özelliklerine göre gruplandırılması sonucu 6 kategori ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin genelde cep telefonu hakkında olumlu görüşleri ve yaklaşımları olduğu görülmüştür. Bunun yanısıra, bazı öğrenciler cep telefonunu tehlikeli bir unsur ve bağımlılığın kaynağı olarak belirtmişlerdir
 
The aim of this study is to investigate the perceptions of the 3rd and 4th grade Samsun 19 May University ELT department students’ toward mobile phone via metaphor analysis. Qualitative research technique and phenomenological design were used and 123 students took part in this study. These students were asked to complete the sentence “Mobile phone is like a (n) … because …” and this sentence was used in the analysis of the data. According to the data taken by content analysis technique, the participants mentioned 69 metaphors and based on their common properties, 6 conceptual categories were identified. As a result of this study, it has been elucidated that students have quite positive ideas about mobile phone. However, it is also identified that students have some negative concepts such as a dangerous concept and addiction
 

Kaynak

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Cilt

24

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU9EazRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12712/8871

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [4706]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Ondokuz Mayıs

by OpenAIRE

Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Kütüphane || Ondokuz Mayıs Üniversitesi || OAI-PMH ||

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Ondokuz Mayıs:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.