Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenel, Müfit
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:13Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRNU9EazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8871
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Samsun 19 Mayıs Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında okumakta olan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin cep telefonu ile ilgili algılarının metafor analizi ile araştırılmasıdır. Nitel araştırma yöntemi ve olgu bilim deseni çalışmanın esasını teşkil etmektedir. Çalışmada 123 öğrenci yer almıştır. Öğrencilerden, 'Cep telefonu ....... gibidir çünkü .............' cümlesini tamamlamaları istenmiştir. İçerik analizi ile elde edilen veriler sonucunda 69 metafor ve bu metaforların ortak özelliklerine göre gruplandırılması sonucu 6 kategori ortaya çıkmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin genelde cep telefonu hakkında olumlu görüşleri ve yaklaşımları olduğu görülmüştür. Bunun yanısıra, bazı öğrenciler cep telefonunu tehlikeli bir unsur ve bağımlılığın kaynağı olarak belirtmişlerdiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the perceptions of the 3rd and 4th grade Samsun 19 May University ELT department students’ toward mobile phone via metaphor analysis. Qualitative research technique and phenomenological design were used and 123 students took part in this study. These students were asked to complete the sentence “Mobile phone is like a (n) … because …” and this sentence was used in the analysis of the data. According to the data taken by content analysis technique, the participants mentioned 69 metaphors and based on their common properties, 6 conceptual categories were identified. As a result of this study, it has been elucidated that students have quite positive ideas about mobile phone. However, it is also identified that students have some negative concepts such as a dangerous concept and addictionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİngilizce Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Cep Telefonu ile ilgili Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of Elt Students’ Perceptions as to Mobile Phones through Metaphorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1749en_US
dc.identifier.endpage1764en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster