Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErol, Betül
dc.contributor.authorKıroğlu, Mustafa Kasım
dc.date.accessioned2020-06-21T10:36:06Z
dc.date.available2020-06-21T10:36:06Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-5766
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNNE1EYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8847
dc.description.abstractBu araştırmada, 2005 yılında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alarak değişen Hayat Bilgisi programıyla birlikte, yenilenen Hayat Bilgisi ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden işlevsel bir biçimde hazırlanıp hazırlanmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini MEB tarafından 2005-2008 yılları arasında 1., 2. ve 3. sınıflar için basılan Hayat Bilgisi ders kitapları oluşturmaktadır. Kitapların incelenmesi sonucunda; noktalama işaretleriyle ilgili olarak, kitaplarla Türkçe programının örtüşmediği, noktalama ve yazım kurallarına gerekli özenin gösterilmediği, tümcelerdeki sözcük sayılarının sınıf seviyelerinin üzerinde olduğu, tekörneklik kuralına uyulmadığı, sözcüklerin Türkçe karşılıkları olmasına rağmen yabancı kökenli karşılıklarıyla kullanıldığı ve Hayat Bilgisi ders kitaplarının işlevsel bir biçimde hazırlanmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIt is aimed in this research whether the renewed “Science of Life“ textbooks with the programme which altered based on the constructivist learning approach in 2005, are being prepared functionally in terms of language and expression or not. At the end of the analysis of the text books, it is seen that books do not match up with the Turkish Programme in terms of punctuation marks, the required importance is not given to punctuation and spelling rules, the number of the words in the statement are over the class levels, the rule of single-sample is not obeyed, although they have their Turkish equivalents, many words are used with their foreign equivalents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleHayat bilgisi ders kitaplarının dil ve anlatım yönünden değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of ‘science of life’ textbooks in terms of language and expressionen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage176en_US
dc.relation.journalTürkiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster