Show simple item record

dc.contributor.authorKarakaya, Zeki
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:35Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeU9UZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8743
dc.description.abstractBu çalışmada rol oyunlarının sosyal etkileşim ve dilsel gelişim üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Oyunlar sadece çocuğun okulöncesi dönemde kendi kendine oynadığı serbest faaliyetler değildir, artık yaygın ve örgün eğitim içinde yer almaktadır: Okulöncesi eğitim ve öğretim kuruluşlarının müfredat programları içinde yer aldığı gibi aynı zamanda eğitimde bir öğretim metodu olarak da kullanılmaktadır. Oyun adeta gelişmenin zengin bir kaynağı gibidir. Bu sayede çocuklar birçok yönden yeti ve becerilerini geliştirebilmektedir. Günümüzde sayısızca oyun çeşidi vardır; bunların da farklı eğitici ve geliştirici yönleri vardır. Bizim araştırma konusu olarak seçtiğimiz rol oyunlarının çocuğun sosyal ve dilsel gelişimine doğrudan katkıda bulunduğu gözlemlenmiştir. Oyunlar, en az iki kişiyle oynandığı için her şeyden önce sosyal etkileşim meydana gelmektedir. Sosyal etkileşim ise diyaloga ve iletişime vesile olmaktadır. Çocuk sözlü, sözsüz iletişim kurmayı öğrenmekte ve bu vesileyle konuşma becerilerini geliştirebilmektedir. Sosyal etkileşim ve iletişim esnasında başka bir takım dilsel beceriler de gelişmektedir. Bu beceriler daha çok bilişsel sürece bağlı elde edilen dilbilimsel ve dilbilgisel gelişmelerdir. Oyun bilhassa anlamlama döneminde somuttan soyut kavram edinimine geçişi sağlamakta ve sembol edinimine önemli katkılarda bulunmaktadır. Rol oyunlarının başka faydaları da vardır. Örneğin çocuğun sosyalleşme sürecine ve kişilik geliştirmesine yardımcı olmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study examines the effects on social interaction and language development in role plays. The plays are not the free activities children themselves play during pre-school-service, but are the activities involved in formal or informal education system. They currently take place a great deal in the curriculum of pre-service teaching programs as well as being a prolific teaching method in formal education. Plays, which improve children‘s faculties and abilities in many ways, serve like a rich source of development. Today there are many kinds of plays having different training and improving aspects. The role plays selected for scrutiny have proved that they contribute to the immediate social and language development of children. Since the plays need at least two partners to perform, they likely create social interactions which eventually lead to dialog and communication between partners. Thus, children learning verbal and nonverbal communication improve speaking abilities. During the social interaction and communication, some other language abilities develop as well. These abilities are the linguistic and grammatical developments as a consequence of cognitive process. Plays especially during the signifying era cause concept acquiring from concrete to abstract and contribute much to symbol acquiring. The role plays have other benefits for children such as social and individual development.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleRol oyunlarında sosyal etkileşim ve dilsel gelişimen_US
dc.title.alternativeThe social interaction and language development in role playsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOMÜen_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage419en_US
dc.identifier.endpage438en_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record